ایرانیان جهان
شورای امنیت ملی کره جنوبی شرایط امنیتی خاورمیانه را بررسی کرد
سه شنبه 17 دي 1398 - 14:44:11
ایرانیان جهان - ایرنا / شورای امنیت ملی کره جنوبی در نشست فوق العاده ای به دنبال ترور سردار سلیمانی بدست آمریکا، شرایط امنیتی منطقه خاورمیانه را مورد بررسی قرار داد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه گزارش کرد هدف از این نشست این بوده است که مسئولان تازه ترین تحولات را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و به دنبال هر راهکار مفیدی برای برون رفت از این بحران و کاهش تنش ها و کمک به ثبات خاورمیانه باشند.
در این جلسه که «چون یویی یونگ» رییس شورای امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی مسئولیت برگزاری آن را برعهده داشت، مقام های حاضر بشدت از بابت شکل گیری این شرایط و تشدید تنش ها ابراز نگرانی کردند.
این خبر حاکی است مسئوان وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز در این نشست نتیجه بررسی های خود را اعلام کرده و گزارش مشروحی از نیازهای کره جنوبی به نفت و گاز وارداتی از این منطقه در اختیار مسئولان قرار داده اند.
یونهاپ می نویسد ترور سلیمانی بدست آمریکا باعث سردرگمی مقام های کره جنوبی نیز شده است زیرا این کشور بشدت خواهان ثبات منطقه خاورمیانه است که بخش عظیمی از نیازهای انرژی این کشور را تامین می کند.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای به دنبال برگزاری این نشست آورده است که مسئولان کره جنوبی گفته اند هر آنچه در توان دارند برای جلوگیری از تشدید بحران بکار خواهند گرفت.
«مون جایه این» رییس جمهوری کره جنوبی از شورای امنیت ملی این کشور خواسته است تا در این روزها محور کاری خود را روی بحران در خاورمیانه و مساله تامین انرژی از این منطقه متمرکز کند.
مقام های ذی ربط در نشست روز دوشنبه درباره مساله کره شمالی، بحران در شبه جزیره کره و بن بست در گفت و گوهای این کشور با آمریکا نیز رایزنی کردند و خواستار تلاش ها برای برون رفت از این شرایط شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/118453/شورای-امنیت-ملی-کره-جنوبی-شرایط-امنیتی-خاورمیانه-را-بررسی-کرد
بستن   چاپ