ایرانیان جهان
المنار: آمریکا توان جنگ در خاورمیانه را ندارد
چهارشنبه 18 دي 1398 - 09:25:27
ایرانیان جهان - ایرنا / تارنمای شبکه تلویزیونی «المنار» وابسته به حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که آمریکا توان یک جنگ دیگر را در خاورمیانه ندارند.
المنار به نقل از «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: نه تنها واشنگتن که منطقه خاورمیانه و نیز جهان آمادگی برای آغاز جنگ و تحمل پیامدهای آن را ندارند.
این شبکه اضافه کرد: قرار است مقام های کاخ سفید امروز (چهارشنبه) در خصوص شلیک موشک های ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق بیانیه صادر کنند.
به گزارش این رسانه لبنانی، پدافند هوایی آمریکا حتی نتوانست مانع شلیک یکی از 15 فروند موشک اصابت شده به پایگاه های نظامی این کشور در عراق شود.
برپایه این گزارش، 10 فروند موشک بالستیک ایران بامداد امروز به پایگاه نظامیان آمریکا در «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق و 5 فروند موشک هم به پایگاه نظامی آنان در اربیل در شمال این کشور شلیک شد.
المنار اضافه کرد: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفته موشک های ایران به 2 پایگاه ما در عراق اصابت کرده، اما ایالات متحده قوی ترین ارتش جهان را دارد.
رسانه لبنانی اعلام کرد: پس از شلیک و اصابت موشک های ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، مردم تهران و چندین شهر دیگر ندای الله اکبر سر دادند.
به نوشته این رسانه، هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز منطقه «دیر الزور» در شمال شرقی سوریه و نزدیک مرز با عراق، به پرواز درآمدند.
المنار افزود: پس از آغاز انتقام ایران از جنایت تروریستی آمریکا و شلیک موشک به سمت پایگاه های این کشور، بهای جهانی نفت چهار درصد افزایش یافت.
این رسانه هم چنین اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بویینگ اوکراین با 180 مسافر دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در جنوب تهران، به دلیل فنی سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند، اما برخی رسانه های کشورهای عربی ، علت آن را اصابت موشک وانمود کرده اند.
کانال خبری لبنان 24 بامداد هم امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که همه نیروها و پایگاه های نظامی آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه در حالت آماده باش صد درصد قرار گرفته اند.
این رسانه لبنان اضافه کرد: شلیک موشک های بالستیک ایران به پایگاه های یاد شده در واکنش به عملیات تروریستی آمریکا علیه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده (شهید) نیروی قدس سپاه، انجام گرفت.
سلیمانی به همراه 9 نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه 98) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور رییس جمهوری آمریکا با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/118568/المنار--آمریکا-توان-جنگ-در-خاورمیانه-را-ندارد
بستن   چاپ