ایرانیان جهان
اعمال فشار گراهام بر پلوسی برای ارجاع پرونده استیضاح ترامپ به سنا
چهارشنبه 18 دي 1398 - 11:47:45
ایرانیان جهان - ایسنا / سناتور جمهوریخواه آمریکایی با توزیع قطعنامه‌ای از رئیس مجلس نمایندگان این کشور خواست لایحه حاوی بندهای استیضاح دونالد ترامپ را به سنا ارجاع دهد.
به گزارش پایگاه هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی اظهار کرد، روز سه شنبه و در جریان یک نشست فراکسیون جمهوریخواهان مجلس سنا در پشت درهای بسته این قطعنامه را توزیع کرده و امیدوار به حمایت اکثریت اعضای این فراکسیون از آن است.
گراهام بعد از صرف ناهار با اعضای فراکسیون جمهوریخواهان به خبرنگاران گفت: من یک قطعنامه ارائه کرده و در آن از او (نانسی پلوسی) خواستم لایحه بندهای استیضاح را به سنا بفرستد؛ کاری که او دارد انجام می‌دهد بی سابقه بوده و توهینی به سنا است. به جریان انداختن محاکمه برای استیضاح در حیطه وظایف پلوسی نیست.
وی افزود، این که از پلوسی بخواهیم بندهای استیضاح را ارجاع دهد با حمایت گسترده جمهوریخواهان مواجه شده و البته امیدواریم که مجبور به انجام این کار نشویم.
به نوشته پایگاه هیل، سخنگوی لیندسی گراهام به درخواست برای اظهار نظر درباره این قطعنامه پاسخ نداد.
مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته میلادی با اکثریت آرایی که عمدتا متعلق به نمایندگان دموکرات بود، دو بند مربوط به استیضاح دونالد ترامپ را شامل اتهام سوءاستفاده از قدرت در ارتباط با رسوایی اوکراین و همچنین اتهام مانع ایجاد کردن برای فعالیت کنگره در زمان تحقیقات مربوط به استیضاح تصویب کرده و مطابق با روال معمول استیضاح باید رئیس این مجلس در مرحله بعدی، این بندهای استیضاح را به مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان به منظور آغاز محاکمه ترامپ از سوی این مجلس ارجاع دهد.
با این حال پلوسی تا کنون مشخص نکرده که چه زمان این بندهای مربوط به استیضاح را به سنا خواهد فرستاد و علت این تعلل خود را مطمئن نبودن از رعایت عدالت از سوی سناتورهای جمهوریخواه در فرآیند محاکمه اعلام کرده است.
میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا با اشاره به عملکرد پلوسی اظهار کرد: این چقدر نامناسب و شرم آور است که شما با رویکرد حزبگرایی برای تصویب استیضاح شتاب کنید و بعد رفتار عاقلانه در پیش بگیرید...شما جوری عمل کرده‌اید که انگار اسباب بازی سیاسی هستید. این کار چقدر برای مردم آمریکا توهین آمیز است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/118605/اعمال-فشار-گراهام-بر-پلوسی-برای-ارجاع-پرونده-استیضاح-ترامپ-به-سنا
بستن   چاپ