ایرانیان جهان
تامین بیش از 10 میلیارد دلار نیاز صنعتی تا سال 1400
دوشنبه 23 دي 1398 - 09:45:11
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد تا افق سال 1400، بیش از 10 میلیارد دلار از نیازهای وارداتی بخش‌های مختلف صنعتی کشور را داخلی سازی کند.
مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت درباره برگزاری میز‌های ساخت داخل اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه‌‌ای که کشور در آن قرار دارد و تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید و تکیه بر توان داخل، خوداتکایی و استقلال صنعتی در قالب پروژه ای به نام نهضت ساخت داخل پیگیری شد که یکی از طرح‌های محوری وزارت صنعت در سال 98 است و از طریق روش‌های مختلف پیگیری می‌شود.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: یکی از راه‌هایی که موضوع ساخت داخل از طریق آن پیگیری می‌شود برگزاری میز‌های ساخت داخل است هدف از برگزاری این میز‌ها به هم‌رسانی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های حوزه‌های مختلف صنعت کشور است به عبارتی دیگر نیاز‌های صنایع فعال در کشور را توسط تولیدکنندگان داخلی برطرف می‌کنیم.
صادقی نیارکی ادامه داد: شناخت مناسب از توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی کشور و ایجاد ارتباط مناسب بین آن و نیازمندی‌ها در قالب میز‌های ساخت داخل در نهایت به رفع نیاز‌های تولیدکنندگان منجر می‌شود.
او گفت: تاکنون بیش از 8 میز تخصصی در حوزه‌های مختلف برگزار شده است که مجموعه ارزش قرارداد‌های عقد شده در این میز‌های تخصصی به حدود 486 میلیون یورو می‌رسد. وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد تا افق سال 1400، بیش از 10 میلیارد دلار از نیازهای وارداتی بخش‌های مختلف صنعتی کشور را داخلی سازی کند.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: تا پایان سال هم برگزاری 7 میز تخصصی دیگر را در دستور کار قرار داده‌ایم که در حوزه‌های لوازم خانگی، تأسیسات، خودرو، پتروشیمی، ریلی و فولاد خواهد بود؛ قراردادهای وضع شده در این میزهای تخصصی به تعمیق داخلی سازی محصولات و کاهش میزان ارزبری خواهد شد.
صادق نیارکی گفت: آخرین میز تخصصی برگزار شده به رفع نیاز‌های صنعتی یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه پتروشیمی مربوط می‌شد؛ در این میز تخصصی قراردادی برای تأمین تجهیزات ثابت در صنعت پتروشیمی و به ارزش 32 میلیون یورو وضع شد؛ مطابق این قراردادها تولید تجهیزات پتروشیمی در 4 محور کلی به تولید خواهد رسید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/119409/تامین-بیش-از-10-میلیارد-دلار-نیاز-صنعتی-تا-سال-1400
بستن   چاپ