ایرانیان جهان
سرمقاله اعتماد/ آگاه‌سازی ملت و افشاگری در مورد دشمن
شنبه 28 دي 1398 - 08:34:33
ایرانیان جهان - اعتماد / « آگاه‌سازی ملت و افشاگری در مورد دشمن » عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد نوشته سیدرضا اکرمی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
نیمه دوم سال 1398 از آبان به این‌ سو،کشور ماه‌های سنگینی را پشت سر گذاشت. در این چند ماه اخیر حوادث تلخ و شیرین بسیاری را کشور و مردم از سر گذراند و جامعه در شرایط التهاب و اضطراب قرار گرفت. همین التهاب‌ها و اضطراب‌ها بود که باعث شد رهبر انقلاب مصلحت بدانند تا شخصا با مردم صحبت کنند. از همین رو ایشان تریبون نماز جمعه را برای صحبت با مردم انتخاب کرده و در مورد حوادث تلخ و شیرین ماه‌های اخیر سخن گفتند. همان‌ طور که در اظهارات ایشان نیز تاکید شد ما در ایام‌الله به سر می‌بریم. رهبر انقلاب برای روزها و ماه‌های اخیر و پیش رو از اصطلاح ایام‌الله استفاده کردند.
از ایام‌الله تفاسیر متعددی وجود دارد؛ چه آنکه رسول خدا صلی‌الله علیه و‌آله درباره این سخن خدا که: «و ذکرهُم بِایمِ‌الله اِنّ فی ذلِک لایت لِکلِّ صبّار‌ شکور» فرموده‌اند: «مراد از روزهای خداوند، نعمت‌ها، بلاها و عذاب‌های خداوند‌ است.» در واقع بیان رهبری نیز به همین مساله اشاره دارد که روزهای شیرین و سخت را از سر گذرانده‌ایم. این ایام مهم، روزهای بسیار حساسی است. از همین روی باید هوشیاری و آگاهی و بیداری ما بیش از گذشته باشد.
در سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز به همین بصیرت و آگاهی‌ها اشاره شد. مباحث سنگین و مهمی در خطبه نماز جمعه 26 دی‌ماه مطرح شد و به نظر من پیام مهم این سخنرانی در جملات آخر آن قرار داشت. همان بخشی که رهبری اشاره کردند باید به قوت و قدرت برسیم تا دشمنان از ما مایوس شوند. همچنین شایان ذکر است که ما باید در کشور دو مساله را جدی بگیریم؛ نخست آگاه‌سازی و دیگر، افشاگری. آگاه‌سازی مردم و افشاگری در مورد نیات پلید دشمن که وظیفه همه ما است. بنابراین رهبری نیز در خطبه نماز جمعه دیروز در راستای آگاه‌سازی و افشاسازی از اقدام‌های دشمن سخن گفتند؛ اینکه دشمن به چه می‌اندیشد، چه برنامه‌هایی تدارک دیده و چه کنش‌ها و واکنش‌هایی را در آینده خواهد داشت. ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس یکی از مهم‌ترین وقایع هفته‌های اخیر بود که دشمن را به مردم نشان داد و پاسخی که ما به دشمن دادیم نیز حکم سیلی محکم بر صورت آنها بود. مجموعه این اقدامات نشان می‌دهد که مردم باید به هوش باشند و کنش‌ها و واکنش‌های دشمن را شناسایی کرده و در راستای منافع ملی گام بردارند. همچنین رهبر انقلاب بیانات مهمی در همه امور داشتند که لازم است مقامات فرهنگی و سیاسی و رسانه‌هایی همچون صدا و سیما، مبلغان مذهبی، دانشگاهیان و نخبگان و نویسندگان آن را تشریح و تبیین کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/120303/سرمقاله-اعتماد--آگاه‌سازی-ملت-و-افشاگری-در-مورد-دشمن
بستن   چاپ