ایرانیان جهان
انجام 9 عمل جراحی به روش لاپاروسکوپی در بیمارستان کیش
شنبه 5 بهمن 1398 - 13:34:09
ایرانیان جهان - هشت عمل اِسلیو و بای پس معده و یک عمل جراحی کیسه صفرا،جمعه چهارم بهمن ، توسط دکتر کرم الله طولابی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر کرم الله طولابی از پیشگامان جراحی لاپاروسکوپی و بنیان­گذار لاپاروسکوپی پیشرفته در ایران در این خصوص گفت: امروزه چاقی یکی از مشکلات بهداشتی جدی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است که قسمت عمده منابع اقتصادی را به خود معطوف کرده است.
وی با اشاره به این موضوع که بیش از 50 درصد از مردم کشورمان مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند افزود: متأسفانه طبق آمارهای موجود روند چاقی در کشور رو به افزایش است؛ بنابراین باید برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند چاره ای بیندیشیم.
وی افزود: علاوه بر اینکه درمان‌ها و اعمال جراحی محدود هستند، کشور نیز پاسخگوی این تعداد بیمار نیست و عمل‌ها در توان مالی کشور، مردم و بیمه‌ها نخواهد بود.
لازم به ذکر است ، جراحی لاپاروسکوپی یکی از اعمال جراحی با کمترین آسیب بافتی است که در دو دهه اخیر همگام با توسعه وپیشرفت فن­آوری،گسترش­ زیادی پیدا کرده است.
این روش جراحی که با انجام چند سوراخ کوچک بر روی شکم و یا قفسه سینه انجام می­شود محصول همکاری دانش پزشکی، دست هنرمند جراح و دوربین­های سحرآمیز دیجیتالی است که با کمترین آسیب بافتی بیشترین راحتی و سلامتی را برای بیمار به ارمغان آورده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/121937/انجام-9-عمل-جراحی-به-روش-لاپاروسکوپی-در-بیمارستان-کیش
بستن   چاپ