ایرانیان جهان
دولت فرانسه اصلاحات جنجالی بازنشستگی را تصویب کرد
شنبه 5 بهمن 1398 - 13:34:46
ایرانیان جهان - ایسنا / کابینه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه طرح اصلاحات مناقشه‌برانگیز نظام بازنشستگی این کشور را که در طی هفت هفته گذشته موجی از اعتراضات و اعتصابهای گسترده را در این کشور در پی داشته تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس قوانین در نظر گرفته شده در این طرح اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه، 40 طرح متفاوت موجود برای بازنشستگی در این کشور در قالب یک طرح کلی ادغام می‌شوند و همچنین سن بازنشستگی نیز برای کارمندان مشمول طرح که بسیاری از آنها شاغل در بخش حمل‌ونقل هستند از 62 به 64 سال افزایش می‌یابد.
یک سخنگوی دولت فرانسه اظهار کرد، قرار است به موجب این اصلاحات یک نظام "محکم و پایدار" ایجاد شود که باعث "عدالت برای نسلها، حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار، بازیابی اعتماد و بازیابی ارزش اشتغال" شود.
دولت فرانسه تصریح کرده که نظام بازنشستگی جدید این کشور باعث جبران بخش عمده‌ای از کسری در صندوقهای بازنشستگی می‌شود.
از سوی دیگر دولت فرانسه قرار است در تاریخ 30 ژانویه به دیدار رهبران اتحادیه‌های کارگری برود و با آنها درباره شیوه‌های جایگزین تامین اعتبار نظام بازنشستگی به بحث بپردازد. دولت فرانسه گفته چنانچه با این رهبران به توافقی نرسد سن بازنشستگی از طریق صدور حکم به 64 سال افزایش پیدا می کند.
همزمان اعتراضات علیه قوانین جدید بازنشستگی در فرانسه همچنان در خیابانهای شهر پاریس ادامه دارد. اتحادیه تجاری تندروی موسوم به "کنفدراسیون سراسری کار" اعلام کرد، صدها هزار تن از تظاهرکنندگان در جدیدترین دور اعتراضات مربوط به روز جمعه شرکت کردند.
در حالی که گزارشها حاکی از فروکش کردن شدت این اعتراضات و برقرار بودن فعالیت بخش عمده قطارها و متروها در فرانسه هستند اما کارکنان برج ایفل دست به اعتصاب زده و در تظاهرات شرکت کردند.
در روزهای اخیر انتقادها از معترضان فرانسوی به سبب افزایش خشونت و درگیری در اعتراضات آنها بالا گرفته است.
دولت فرانسه اعلام کرد که "اقدامات غیرقانونی" برخی از کارکنان معترض شرکتهای انرژی این کشور را که باعث قطعی برق در چند منطقه مسکونی و مسدود کردن دسترسی به بنادر و تاسیسات سوخت شدند محکوم کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/121948/دولت-فرانسه-اصلاحات-جنجالی-بازنشستگی-را-تصویب-کرد
بستن   چاپ