ایرانیان جهان
همبستگی برای آمادگی احتمالی؛ ستاد کمک به ایرانیان در شانگهای تشکیل شد
شنبه 5 بهمن 1398 - 14:51:38
ایرانیان جهان - ایرنا / ستاد همیاری جهت کمک احتمالی به ایرانیان مقیم شرق چین در مورد بیماری کرونا، با همت و همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و اتاق بازرگانان ایرانی مقیم این شهر تشکیل شد.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ضمن رصد تحولات مربوط به گسترش ویروس مرموز کرونا در حوزه کلانشهر شانگهای و استان های حوزه این نمایندگی شامل جه جیانگ، جیانگسو و آنخویی، ارتباط نزدیک با جامعه ایرانیان مقیم این منطقه دارد.
در این بیانیه آمده است بر این اساس خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلای هموطنان ایرانی به این ویروس دریافت نشده است.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در این بیانیه ضمن آرزوی سلامتی برای همه ایرانیان مقیم شرق چین و توصیه به رعایت نکات ایمنی و دستورات پزشکی در این خصوص، آمادگی خود را برای کمک به هموطنان اعلام کرده است.
پیش از این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد تا کنون گزارشی از ابتلا هموطنان ایرانی مقیم چین به این ویروس دریافت نشده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: سفارت ایران در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر ووهان و همچنین در تماس مستمر با مقامات دولت مرکزی چین و مسئولین شهر ووهان، پیگیر آخرین وضعیت ایرانیان مقیم است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه آورده است: شماره تلفن 8617812050413+ بخش کنسولی سفارت، به طور اختصاصی جهت پیگیری وضعیت هموطنان ایرانی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به ایرانیان مقیم است.
شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای اولین بار در دسامبر سال 2019 در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد گزارش ها حاکی است این ویروس تا کنون 41 تن را به کام مرگ فرستاده و 1279 نفر را هم مبتلا کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/121972/همبستگی-برای-آمادگی-احتمالی؛-ستاد-کمک-به-ایرانیان-در-شانگهای-تشکیل-شد
بستن   چاپ