ایرانیان جهان
میزبانی جزیره کیش از دومین جشنواره شاد خانوادگی غذاهای دریایی ایران
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 14:02:57
ایرانیان جهان - جزیره کیش میزبان دومین دوره از جشنواره معرفی و طبخ غذاهای دریایی ایران خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جشنواره با توجه به ظرفیت های خوب جزیره، به منظور ترویج و پیشرفت صنعت گردشگری با رویکرد شناخت و چگونگی طبخ غذاهای دریایی بومی و بین الملل، از 30 بهمن تا 3 اسفند در کیش برپا می شود.
همچنین ورکشاپ های حرفه ای با حضور مدرسان و سرآشپز های بین المللی داخلی ،خارجی و فعالان فضای مجازی برای آموزش طبخ انواع آبزیان و برگزاری مسابقات جذاب، از 27 تا 30 بهمن نیز از برنامه ریزی های انجام شده با بالاترین استانداردها برای برپایی این جشنواره است.این فستیوال شامل سه بخش هوادار دریایی، جزیره دریایی و شب دریایی است که افراد متقاضی حضور در بخش هوادار دریایی، اقامت در هتل‌های فاخر به مدت 2 شب، پذیرایی تمام وعده های غذایی و حضور در پکیج های جزیره دریایی ها و شب دریایی را تجربه خواهند کرد.
ترانسفر و بیمه سفرشرکت¬کنندگان جشنواره نیز در تمامی مراحل برگزاری رایگان است و از تخفیفات برای استفاده امکانات تفریحی بهره مند می شوند.
تجربه آشپزی در کنار سرآشپزان حرفه ای، پذیرایی و استفاده از امکانات مجتمع، ماهیگیری در قایق همراه تیم حرفه‌ای آموزش، ناهار دریایی ویژه، بهره مندی از تفریحات هیجان انگیز دریایی به صورت نیم بها و حضور در پکیج شب دریایی از جمله برنامه های بخش جزیره دریایی ها است که در طول برپایی جشنواره از ساعت 9 تا 17 اجرا خواهد شد.
در بخش شب دریایی نیز شاهد برگزاری موزیک و برنامه شاد جشنواره، تجربه طبخ و آشنایی با غذاهای دریایی، برگزاری مسابقه هیجان انگیز خوردن غذاهای دریایی، سرو شام دریایی ویژه و اجرای نورافشانی از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 23 خواهیم بود.
در این دوره از جشنواره مانند دوره قبل، حامیان دولتی، خصوصی و خبرگزاری ها با حضور خود از این برنامه حمایت خواهند کرد.
همچنین مجموعه ورزشی تفریحی مارینا کیش و آژانس گردشگری تعطیلات مروارید خلیج فارس کیش نیز در بخش اجرایی جشنواره فعالیت می کنند.
ابراهیم حسام مدیرعامل شرکت آن لاین ماهی برگزار کننده این جشنواره با اشاره به بهره مندی کشورمان از دو منبع آبی بی نظیر در شمال و جنوب که هر کدام زیستگاه آبزیان متنوع و منحصربفردی هستند و نیز رودخانه ها و پرورش گاه های طبیعی و مصنوعی بی شمار در کشور از پایین سرانه مصرف غذاهای دریایی در ایران احساس نگرانی کرد و افزود: عدم شناخت در مورد آبزیان، تنوع آنها، خواص بی نظیرشان و مهم تر از همه آشنایی نداشتن خانواده ها بخصوص بانوان و مادران با تنوع بالای طبخ غذاهای دریایی است از جمله علل پایین بودن مصرف غذاهای دریایی در کشور است که با برگزاری این جشنواره سعی داریم مردم را با این مهم آشنا کنیم.
گفتنی است متقاضیان شرکت در این برنامه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره با شماره 02144538503 تماس بگیرند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/122192/میزبانی-جزیره-کیش-از-دومین-جشنواره-شاد-خانوادگی-غذاهای-دریایی-ایران
بستن   چاپ