ایرانیان جهان
حناچی در مراسم بهره برداری از طرح توسعه سینما گالری ملت:
حمایت های شهرداری از جشنواره فجر الزاما مادی نیست
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 14:29:03
ایرانیان جهان - شهردار تهران گفت: به عنوان شهرداری تهران از چند اثر در جشنواره فجر حمایت کردیم و حمایت‌های ما نیز همیشه مالی نیست؛ به این معنی که گاهی فقط بستر را برای برخی اقدامات فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم افتتاح سالن‌های جدید پردیس ملت که با حضور میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی کشور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که ملت ایران را عزادار کرد تسلیت می‌گویم؛ نمی‌دانیم حکمت خداوند در این واقعه چه بود، اما می‌دانیم که رخداد بسیار تلخی بود.
وی ادامه داد: می‌خواهم از این فرصت استفاده و یاد کنم از سردار سپهبد شهید سلیمانی که تشییع پیکر ایشان بعد از تشییع پیکر امام راحل، از وقایع مهم دوره معاصر است. دلیل این امر هم این بود که ایشان علاوه بر اینکه جزو یادگاران دفاع مقدس به شمار می‌رفت، مسیری را انتخاب کرده بود که مرضی رضای حق واقع می‌شد. حال باید پرسید که چرا شهادت ایشان چنین شوری در مردم ایجاد کرد؟ در قرآن کریم آیه‌ای داریم که «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ ایشان مصداق بارز این آیه بود.
شهردار تهران افزود: خاطره رییس اقلیم کردستان را درباره ایشان شنیده‌ایم که اربیل در حال سقوط بود و او مدام از دیگران کمک می‌خواست. رییس اقلیم کردستان می‌گوید از هر کس کمک خواستیم جواب رد داد، اما به سردار سلیمانی زنگ زدیم و ایشان گفتند تا صبح دوام بیاورید، سپس اول صبح به اربیل آمد و حضورشان بسیاری از معادلات را تغییر داد.
حناچی با بیان اینکه در مراسم ایشان تمام فرق مسیحیت هم داغدار بودند، تصریح کرد: باید به منش و رفتاری توجه کنیم که از قاسم سلیمانی چنین نمادی برای وحدت ملی کشور ساخت؛ باید تلاش کنیم تا این موضوع در کشور به عنوان یک سیره شناخته شود.
شهردار تهران گفت: زلزله بم در ساعت 5 صبح رخ داد. بم منطقه‌ای دورافتاده بود و اگر فرودگاه بم نبود چند هزار نفر دیگر به تلفات اضافه می‌شدند. به خاطر دارم دو روز بعد از حادثه گروه‌های مختلف به اتاق فرمان بحران می‌آمدند و به رییس جمهور محترم وقت به‌صورت حضوری گزارش می‌دادند. یکی از گزارشات مربوط به شهید کاظمی و شهید سلیمانی بود. شهید کاظمی در آن جلسه توضیح داد که ظرف تنها یک روز جمعه ١5٠ پرواز را در فرودگاه بم مدیریت کردند و اضافه کردند که «من در فرودگاه بودم و قاسم سلیمانی به مجروحین رسیدگی می‌کرد».
حناچی تاکید کرد: نتیجه این فعالیت و زحمت بی‌دریغ، حمل عاجل ٨ هزار نفر از مجروحان زلزله بم در یک مدت زمان بسیار کوتاه بود.
وی عنوان کرد: از رئیس سازمان فرهنگی و هنری می‌خواهم تمهیدی بیاندیشد تا بتوانیم یاد و خاطره سردار سلیمانی را به شکلی ویژه در ذهن شهر بسپریم. باید به یاد بیاوریم که ایشان چه شخصیت بزرگی بودند و از خاطر نبریم که اگر قرار بود با داعش در خاک خودمان بجنگیم، حالا چه وضعیتی داشتیم.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم افتتاحیه سالن‌های جدید پردیس ملت اشاره کرد و گفت: در پردیس سینمایی ملت و در جایی هستیم که هم به عنوان کانون هنر و هم به مثابه کانون معماری یک مکان ویژه به شمار می‌رود. این مکان بعد از پردیس آزادی دومین فضایی است که در آن به معماری نیز به طور خاص توجه شده است. زمانی که عملیات اخیر انجام می‌شد به مدیرعامل موسسه تصویر شهر توصیه کردم تا حتما از نظرات ارشیتکت اصلی نیز استفاده کنند.
شهردار تهران به جشنواره فجر نیز پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر در چهارمین دهه بعد از پیروز انقلاب هستیم و امسال قرار بود در جشنواره فجر به همین مناسبت اقدامات ویژه‌ای انجام شود. چندان موافق بعضی حرف‌ها درمورد موضوع جشنواره فجر و حمایت از آن نیستم چرا که یا مطلع نیستند یا شاید خیرخواهی برای ملت را نمی‌شناسند. واقعیت آن است که اگر می‌خواهیم عرصه هنر توسعه پیدا کند باید عرصه رقابت در آن را فعال‌تر کنیم. اگر سینمای ما در دنیا حرفی برای گفتن دارد، به خاطر رقابت سالانه سینماگر‌ها با یکدیگر است و این وظیفه ملی ماست تا به این پروسه کمک کنیم. امیدواریم پردیس ملت نیز مورد استقبال مخاطبان جشنواره فجر قرار بگیرد.
حناچی افزود: ما به عنوان شهرداری تهران از چند اثر حمایت کردیم و حمایت‌های ما نیز همیشه مالی نیست به این معنی که گاهی فقط بستر را برای برخی اقدامات فراهم می‌کنیم. معتقدیم رفتن به سینما هم حال مردم را بهتر می‌کند و هم در کاهش تالمات موثر است. اگر بتوانیم برای اوقات فراغت مردم شرایط مناسبی فراهم کنیم، بهترین اقدام است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: آن چه اهمیت دارد این است که ما در همین شرایط سخت مالی نیز تلاش می‌کنیم بستر مناسبی را برای توسعه و تعمیق هنر فراهم آوریم. امیدوارم در افتتاحیه‌های بعدی شاهد بهره‌برداری از خدمات بیشتر به مردم عزیز تهران باشیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/122467/حمایت-های-شهرداری-از-جشنواره-فجر-الزاما-مادی-نیست
بستن   چاپ