ایرانیان جهان
اولین مرکز تخصصی آموزش های مهارتی معلولین در اراک افتتاح شد
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 14:41:25
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - شاه محمدی از از افتتاح اولین مرکز تخصصی آموزش های مهارتی معلولین اراک تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این مرکز خدمات آموزش های مهارتی به ساکنین مناطق کمتر توسعه یافته نیز ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی، سعیدرضا شاه محمدی در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی برگزار شد، گفت: افتتاح اولین مرکز تخصصی آموزش های مهارتی ویژه معلولین شهر اراک تا پایان سال جاری افتتاح می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی، ضمن تاکید بر لزوم ارائه آموزش های مهارتی به تمامی اقشار جامعه افزود: همه افراد جامعه با هر میزان توانایی که دارند باید از امکانات و خدمات بهره مند شوند و این مهم در رابطه با معلولین نیز صادق است.
وی با اشاره به اینکه تاسیس مرکز آموزش مهارتی معلولین در همین راستا انجام می شود، اضافه کرد: در این مرکز که در کوی سجادیه اراک قرار دارد خدمات آموزش های مهارتی به ساکنین مناطق کمتر توسعه یافته نیز ارائه می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تمامی تلاش ها و خدمات ارائه شده از سوی فنی و حرفه ای، به دلیل فرهنگ مسلط جامعه،شهروندان هنوز به جایگاه آموزش های مهارتی پی نبرده اند لذا انتظار می رود همکاران شاغل در دستگاه های تابعه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با ارائه راهکار و پیشنهادات جهت رفع فقر مهارتی و توسعه فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی همراه و یاریگر این اداه کل باشند.
دبیر شورای عالی مهارت استان در بخش دیگری از سخنان به طرح خانه به خانه اشاره کرد و ادامه داد: در قالب طرح خانه به خانه 20 رشته آموزش مهارتی طراحی شده است که با اعزام تیم سیار در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته جهت اجرای عدالت اجتماعی در حوزه مهارت آموزی اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در پایان بر لزوم طراحی سرفصل ها و استانداردهای بازارمحور بر تقویت ارتباط مراکز کاریابی با مراکز آموزش فنی و حرفه ای جهت نیازسنجی آموزش و شناسایی صنایع تاکید و تقاضا محوری را یکی از اهداف برنامه های آموزشی مهارتی دانست.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/122755/اولین-مرکز-تخصصی-آموزش-های-مهارتی-معلولین-در-اراک-افتتاح-شد
بستن   چاپ