ایرانیان جهان
پمپئو بر حمایت آمریکا از اوکراین در برابر روسیه تاکید کرد
شنبه 12 بهمن 1398 - 07:19:31
ایرانیان جهان - پمپئو بر حمایت آمریکا از اوکراین در برابر روسیه تاکید کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6025798
k ١
١
ایرنا / وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر خارجه اوکراین دیدار و بر حمایت نظامی و سیاسی از این کشور در برابر آنچه که خصومت طلبی روسیه خواند، تاکید کرد.
وزارت امور خارجه اوکراین روز جمعه در بیانیه ای در مورد این دیدار اعلام کرد: وادیم پریستایکو وزیر خارجه اوکراین و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند و بخش عمده دستور کار این دیدار به خصومت طلبی روسیه در مورد اوکراین اختصاص داشت.
از وزارت خارجه روسیه نیز خبر رسیده است که ساعاتی پیش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور با جان سولیوان سفیر جدید آمریکا در مسکو دیدار و گفت وگو کرد و خواستار بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن شد.
در بیانیه وزارت خارجه اوکراین که به سفر پمپئو به کی‌یف اختصاص داشت، آمده است: در مرکز توجه این مذاکرات، هماهنگی اقدامات اوکراین و آمریکا و همکاری دو کشور در عرصه های مختلف قرار داشت.
وزیران خارجه اوکراین و آمریکا بر هماهنگی اقدامات دو کشور در عرصه بین‌المللی برای احیای تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین بر منطقه دونباس و بازگرداندن کریمه تاکید کردند.
پمپئو و پریستایکو به اهمیت همکاری دو کشور در حوزه امنیتی و برقراری گفت وگوهای دوجانبه در همه سطوح در چارچوب مشارکت راهبردی اوکراین و امریکا اشاره کردند.
وزیر خارجه اوکراین با ابراز قدردانی از آمریکا بخاطر حمایت از این کشور، از کنگره آمریکا برای کمک‌های سیاسی نظامی به کی‌یف تشکر و قدردانی کرد و خواستار سرمایه گذاری‌های آمریکا در بخش های مختلف اوکراین بویژه انرژی و فناوری‌های پیشرفته شد.
وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که واشنگتن به حمایت از اقدامات دولت اوکراین ادامه می‌دهد و به این کشور برای کنترل بر منطقه دونباس (در شرق اوکراین) کمک می‌کند.
وی همچنین بر حمایت آمریکا از ترانزیت گاز روسیه از طریق شبکه خطوط لوله گاز اوکراین به اروپا تاکید کرد.
روابط روسیه و اوکراین پس از سال 2014 و روی کار آمدن دولت غرب گرا در کییف تیره شده است.
آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار بازپس دادن منطقه کریمه به اوکراین هستند که پس از برگزاری همه پرسی عمومی در این منطقه و جدایی از اوکراین با امضای موافقت نامه ای به روسیه ملحق شد.
آمریکا در این شش سال بیش از 75 بسته تحریم علیه روسیه وضع کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/124082/پمپئو-بر-حمایت-آمریکا-از-اوکراین-در-برابر-روسیه-تاکید-کرد
بستن   چاپ