ایرانیان جهان
بن‌بست در مذاکرات دوحه بار دیگر نماینده آمریکا را روانه پاکستان کرد
شنبه 12 بهمن 1398 - 11:15:50
ایرانیان جهان - بن‌بست در مذاکرات دوحه بار دیگر نماینده آمریکا را روانه پاکستان کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6027330
٠
٠
فارس / پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه، زلمی خلیلزاد نماینده وزارت امور خارجه آمریکا راهی پاکستان شد.
رسانه‌های پاکستانی گزارش‌ دادند که خلیلزاد پس از ورود به پاکستان به دیدار «شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان رفته است.
براساس گزارش‌‌ها، این دیدار با محوریت صلح افغانستان صورت گرفت و وزیر خارجه پاکستان بر ادامه گفت‌وگوهای صلح تاکید کرد.
وی همچنین گفت که توافق صلح میان واشنگتن و طالبان زمینه آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را فراهم خواهد کرد.
به گفته قریشی، توافق صلح میان ایالات متحده و طالبان، راه را برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی هموار خواهد کرد و این رویداد نه تنها بر افغانستان بلکه بر منطقه نیز اثر خوبی خواهد گذاشت.
در این دیدار دو طرف توافق کردند که مشورت‌ها و رایزنی‌های خود را برای انجام اقدامات مشترک در رستای روند صلح افغانستان ادامه دهند.
همچنین زلمی خلیلزاد درباره جزئیات وضعیت فعلی مذاکرات جاری با طالبان به وزیر امور خارجه پاکستان اطلاعاتی را ارائه داد و از نقش تسهیل‌کننده پاکستان قدردانی کرد.
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در جریان سفر خود به اسلام‌آباد، در راولپندی مقر ارتش پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور دیدارکرد.
مذاکرات صلح افغانستان و تحولات امنیتی منطقه محور این دیدار بود.
خلیل‌زاد، که پیش از سفر خود به اسلام آباد برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی به بروکسل رفته بود، در حالی به پاکستان سفر کرده که اکنون گفت‌وگوهای ایالات متحده و طالبان در قطر متوقف هستند.
همزمان با این، حکومت افغانستان تأکید دارد که طالبان باید پیش از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آتش‌بس کنند – اما طالبان و آمریکا بر کاهش خشونت‌ها تأکید دارند.
ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان، از سویی دیگر با دیده شک به اقدامات پاکستان می‌نگرد و بر این عقیده است که این کشور تعهداتش را برای تأمین صلح در افغانستان عملی نکرده‌است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/124200/بن‌بست-در-مذاکرات-دوحه-بار-دیگر-نماینده-آمریکا-را-روانه-پاکستان-کرد
بستن   چاپ