ایرانیان جهان
دلیل دیدارهای وزیر خارجه بلژیک در بغداد چه بود؟
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 9:28:21 AM
ایرانیان جهان-
وزیر خارجه بلژیک که امروز وارد بغداد شده بود، ابتدا با وزیر خارجه عراق و سپس با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
«فلیپ گوفن» وزیر خارجه بلژیک که امروز در سفری رسمی وارد بغداد شد، با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی اش و «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
گوفن در سفر به بغداد، ابتدا با محمد علی الحکیم دیدار کرد و دو طرف بر تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها برای تحقق منافع مشترک تاکید کردند. پس از این دیدار، هر دو وزیر در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شدند.
الحکیم طی این کنفرانس خبری تصریح کرد: ما تحولات سیاسی و امنیتی در دو سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی را بررسی کردیم و بر اهمیت احترام همه به حاکمیت عراق و حمایت از تلاش ها برای غلبه بر تروریسم و بازسازی کشور تاکید کردیم. تجاوزهای اخیر صورت گرفته در داخل اراضی عراق که نقض حاکمیت این کشور و قوانین بین المللی است را نیز، محکوم کردیم.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق، وی در ادامه گفت: ما قضایای منطقه ای مهم برای دو طرف، از جمله قضیه فلسطین را بررسی کردیم و ما موضع عراق در رد آنچه که معامله قرن خوانده می شود را اعلام و تاکید کردیم که هرگونه سازشی باید ضامن ایفای کامل حقوق ملت فلسطین باشد. از اتحادیه اروپا می خواهیم که در تضمین حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشوری متحد به پایتختی قدس شریف بر اساس قطعنامه های بین المللی ایفای نقش کند.
وی در پایان بر ضرورت حمایت از تلاش های موجود برای کاهش تنش در منطقه میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده برای دور کردن منطقه از هرگونه خطر و جنگ ویرانگر که پیامدهای خطرناکی برای منطقه و جهان خواهد داشت. تاکید کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/124930/دلیل-دیدارهای-وزیر-خارجه-بلژیک-در-بغداد-چه-بود؟
بستن   چاپ