ایرانیان جهان
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: کشاورزی لرستان باید صنعتی شود
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 23:29:10
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - معاون روابط کار وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی با ‌بیان اینکه کاهش بهره وری در بخش تولید و عدم استفاده درست از سرمایه های فیزیکی از عوامل عدم توسعه یافتگی لرستان است، گفت: برای رفع مشکلات استان در زمینه های مختلف باید نگاه مدیران تغییر کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی ، " حاتم شاکرمی "، امروز(16 بهمن )، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان لرستان افزود: لرستان زخم کهنه ای در عدم توسعه یافتگی دارد که بخشی از آن مربوط به عدم سرمایه گذاری بوده و بخش دیگری از آن مربوط به کاهش بهره وری در بخش تولید است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در استان لرستان در بحث استفاده از سرمایه های فیزیکی از بهره وری خوبی بهره مند نیستیم، عنوان کرد: باید اقدام اساسی صورت بگیرید و کارگروه یا کمیته ای برای رفع این مشکل تشکیل شود.
وجود هزار و 300 واحد مشکل دار در آستانه بحران در کشور
شاکرمی با بیان اینکه در کشور هزار و 300 واحد مشکل دار در آستانه بحران داریم، اظهار داشت: از این تعداد 38 واحد در لرستان قرار دارد و استان لرستان از نظر تعداد واحدهای مشکل دار در جایگاه 26ام قرار دارد.
وی بیان کرد: حدود 5 هزار و 800 نفر در این واحدها مشغول هستند که بین دو تا سه ماه و برخی تا پنج ماه حقوقی دریافت نکرده اند و با توجه به پایان سال باید در بحث حقوق معوق کارگران تصمیمات جدی صورت گیرد و حقوق کارگران پرداخت شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه باید نگاه مدیران عوض شود و مدیران استان باید ریسک پذیری را بپذیرند، اظهار داشت: مدیری اگر ریسک پذیر نباشد، نمی تواند تصمیم به جا و بموقعی را بگیرد، لذا در رابطه با تغییر، پیشرفت و رفع مشکلات استان لرستان باید نگاه مدیران تغییر یابد.
کشاورزی لرستان به سمت کشاورزی صنعتی برود
شاکرمی با اشاره به اینکه درفروردین ماه امسال سیل آمد و در مسیر رودخانه و جاده بسیاری از زندگی مردم را خراب کرد، بیان داشت: این سیل می توانست فرصتی برای استان باشد و متأسفانه کشاورزی استان لرستان کشاورزی رودخانه ای است و باید این نگاه در استان نیز تغییر کند و کشاورزی رودخانه ای به سمت کشاورزی صنعتی برود.
وی با بیان اینکه در ستاد تسهیل ملی تصمیم گرفتیم تمام اختیارات را به استان بدهیم و مدیران زیر نظر استاندار هر تصمیمی بگیرند، مورد تأیید ستاد تسهیل خواهد بود، تأکید کرد: مدیران استان لرستان در جهت رفع مشکلات در زمینه صنعت، تولید و کشاورزی از این فرصت استفاده کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/125385/معاون-روابط-کار-وزیر-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی---کشاورزی-لرستان-باید-صنعتی-شود
بستن   چاپ