ایرانیان جهان
گروگانهای آلمانی در فیلیپین آزاد شدند
پنجشنبه 17 بهمن 1398 - 06:34:17
ایرانیان جهان - ایران بیلد- به گزارش سایت آلمانی دوچه وله (موج آلمانی)- گروه تروریستی فیلیپین ابوسیاف دو آلمانی ربوده شده را آزاد کردند. ظاهرا آزاد کردن بعد از پرداخت فدیه صورت گرفت. وزارت امور خارجه فدرال در برلین و پلیس در مانیل آزادی را تایید کردند. وزارت امور خارجه فدرال در برلین در عصر روز جمعه تایید کرد که فرد آلمانی 72 ساله و همسرش 55 ساله توسط افراط گرایان ابوسیاف آزاد شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:” الان می توانیم به راحتی بگوییم که هر دو آلمانی دیگر در چنگال ربایندگان نیستند”. هر دو آلمانی در حال حاضر تحت مراقبت همکاران سفارت، واقع در مانیل قرار گرفته اند. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود از دولت فیلیپین برای همکاری تنگاتنگ و قابل اعتماد تشکر می کنیم. پیش از این، گوینده برنامه رادیویی اسلامی فلیپینی در شهر زامبومگا آزادی آنها را اعلام کرده بود.


`ایرانیان


آدم ربایی در غرب فلیپین
آنها در ماه آوریل در طول سفر قایقرانی در غرب فیلیپین ربوده شده بودند. افراط گرایان ابوسیاف چهار میلیون فدیه را مطالبه کردند و خواستار آن شدند ، آلمان باید حمایت خود را در مبارزه علیه شبه نظامیان تروریستی “دولت اسلامی” (IS) در سوریه و عراق متوقف کند.
در ماه های اخیر، دو گروگان بارها توسط آدم ربایان نشان داده شده بودند. آنها در پیامهای رادیویی و ویدیویی تقاضای کمک می کردند. تروریست ها چند روز گذشته بارها از برنامه رادیویی در شهر زامبومگا جهت انتشار خواسته های خود استفاده کرده بودند.
تهدید به مرگ تروریست ها
در نهایت، تروریست ها تهدید کرده بودند، اگر تا صبح روز جمعه (به وقت محلی) هیچ فدیه ای پرداخت نشود، دکتر را به قتل می رسانند. سپس رسانه های فیلیپین بدون جزئیات بیشتر گزارش دادند، بخشی ازفدیه پرداخت شده است؛ فردی از طرف وزارت امور خارجه در برلین به فلیپین جهت این وضعیت بحرانی اعزام شده بود. بنا به گزارشهای رسانه ای مذاکرات جهت آزادی گروگان ها انجام گرفت.
گروه القاعده سابق عضو ابوسیاف، طبق اطلاعات خود به گروه IS پیوسته است.
برگرفت ( دوچه وله )
م. امید

http://www.ilandnews.ir/fa/News/125388/گروگانهای-آلمانی-در-فیلیپین-آزاد-شدند
بستن   چاپ