ایرانیان جهان
جانسون سفیر جدید انگلیس در واشنگتن را منصوب کرد
شنبه 19 بهمن 1398 - 06:50:14
ایرانیان جهان - جانسون سفیر جدید انگلیس در واشنگتن را منصوب کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6048732
k ٨
٣
فارس / نخست‌وزیر انگلیس چند ماه پس از آنکه سفیر قبلی این کشور در واشنگتن تحت فشار ترامپ استعفا کرد، برای وی جانشینی را تعیین کرد.
«بوریس جانسون» روز جمعه «کارن پیرس» را به‌عنوان اولین سفیر زن این کشور در آمریکا منصوب کرد.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، دولت انگلیس از پیرس به‌عنوان «یکی از زبده‌ترین دیپلمات‌های ارشد انگلیس» نام برد و بیان داشت: «برای نخست‌وزیر روشن است که او دیپلماتی برجسته و فاضل است و بسیار مفتخر است که نماینده ما در واشنگتن خواهد بود».
«کیم داروک» سفیر قبلی انگلیس در آمریکا در ایمیل‌های که به دولت انگلیس فرستاده بود و حاوی ارزیابی‌های او از وضعیت آمریکا بود، ترامپ را «بی‌منطق» و «بی‌کفایت» و کاخ سفید را «به‌طور بی‌سابقه‌ای ناکارامد» خوانده بود.
ترامپ در پاسخ به این توصیفات، داروک و «ترزا می» نخست‌وزیر وقت انگلیس را به باد انتقاد گرفت و گفت دولتش دیگر با باروک کاری ندارد.
پیرس که پیش‌تر نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل بوده، درباره انتصابش در این مقام گفت: «از این‌که به‌عنوان نماینده انگلیس در آمریکا انتخاب شدم مفتخر هستم. فکر می‌کنیم این تنها رابطه بسیار مهم برای انگلیس است. پیوند عمیقی میان بریتانیا و آمریکا وجود دارد که بر روی ستون‌هایی متعدد بنا شده است».
پیرس در حالی سفیر انگلیس در واشنگتن می‌شود که دو کشور به‌دنبال رسیدن به توافقی تجاری پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند و از سوی دیگر گفته می‌شود دولت انگلیس درخواست آمریکا برای صرف‌نظر از عقد قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» را رد کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/126327/جانسون-سفیر-جدید-انگلیس-در-واشنگتن-را-منصوب-کرد
بستن   چاپ