ایرانیان جهان
احزاب نتانیاهو و گانتز در بن‌ بست نرسیدن به اکثریت کنست
شنبه 19 بهمن 1398 - 06:50:29
ایرانیان جهان - احزاب نتانیاهو و گانتز در بن‌ بست نرسیدن به اکثریت کنست
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6048159
٤٩٨
٠
فارس / پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که ائتلاف‌های چپ و راست در انتخابات آتی، به صورت برابر صاحب 57 کرسی خواهند شد.
نظرسنجی جدیدی که در فاصله حدود سه هفته مانده به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی انجام شده، نشان می‌دهد ائتلاف چپ‌گراها هنوز جلوتر از رقبای چپ‌گرای خود هستند اما باز هم قادر به تشکیل کابینه نخواهند بود.
طبق این نظرسنجی، که توسط مؤسسه تحقیقاتی «معگر موخوت» به سفارش نشریه «اسرائیل هیوم» و شبکه «آی24نیوز» انجام شده، اگر همین امروز در فلسطین اشغالی انتخابات سراسری برگزار شود حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» می‌تواند 36 کرسی از پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را به دست بیاورد.
به نوشته وبگاه «عروتص شوع»، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز می‌تواند 34 کرسی کنست را تصاحب کند.
بر این اساس، ائتلاف چپ به سرمداری حزب آبی‌وسفید و ائتلاف راست به مرکزیت حزب لیکود، هر کدام صاحب 57 کرسی در کنست آینده رژیم صهیونیستی خواهند بود و بدین ترتیب باز هم بن‌بست تشکیل کابینه در این رژیم ادامه خواهد داشت.
به نوشته عروتص شوع، یکی از نکات این نظرسنجی، کاهش کرسی‌های حزب «اسرائیل بیتُنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی به فقط 6 کرسی است. این در حالی است که حزب مذکور در انتخابات پیشین و همچنین نظرسنجی‌های قبلی با 8 کرسی ایستاده بود.
مشکل اصلی بحران و بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی، که باعث کشیده شدن آن به ورطه سومین انتخابات سراسری طی یک سال اخیر شد، عدم موافقت ائتلاف حزب لیبرمن (که تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی او را مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب داده‌اند) با هیچکدام از احزاب نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه بود.
سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس 2020 (دوازدهم اسفند 1398) برگزار خواهد شد.
پیشتر نظرسنجی دیگری در فلسطین اشغالی نشان داده بود رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» هم نتوانست برای حزب نتانیاهو رأی جمع کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/126343/احزاب-نتانیاهو-و-گانتز-در-بن‌-بست-نرسیدن-به-اکثریت-کنست
بستن   چاپ