ایرانیان جهان
ملکه انگلیس با مردم چین ابراز همدردی کرد
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 09:54:45
ایرانیان جهان - ملکه انگلیس با مردم چین ابراز همدردی کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6052657
٣٦١
٠
فارس / ملکه انگلیس در نامه‌ای مراتب همدردی خود را با مردم چین، به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز کرد.
سفیر چین در انگلیس بامداد یکشنبه در توئیتی این مطلب را اعلام کرد. وی بخش‌هایی از پیام الیزابت را منتشر کرد که در آن نوشته شده: در این زمان حساس برای مبارزه با ویروس کرونا مایل هستم مراتب همدردی خود را با مردم چین اعلام و برای مهار سریع و پیروزی بر این ویروس دعا کنم.
به گفته سفیر چین، این پیام از سوی پسر دوم الیزابت، شاهزاده اندرو منتقل شد.
تازه ترین خبرها حاکی است که شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز 800 نفر تجاوز کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ مقام‌های بهداشتی چینی اعلام کردند که با جان باختن 103 نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا در سراسر این کشور در 24 ساعت گذشته شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به 811 نفر رسیده است.
در همین ارتباط سفارت آمریکا روز شنبه از مرگ یکی از شهروندان این کشور در بیمارستانی در شهر ووهان واقع در مرکز چین و محل اصلی شیوع بیماری خبر داده است.
وزارت خارجه ژاپن نیز مرگ یکی از شهروندان خود در این شهر را تایید کرده است.
تمام جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونای جدید بجز دو نفر که در فیلیپین و هنگ کنگ فوت کردند، در چین و بخصوص در شهر ووهان مرکز استان هوبئی این کشور جانشان را از دست داده‌اند.
انگلیس به اتباع خود در چین فراخوان داده که به هر ترتیبی این کشور را ترک کنند. تاکنون سه نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا شده اند.
این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به 24 کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور جهان 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/126656/ملکه-انگلیس-با-مردم-چین-ابراز-همدردی-کرد
بستن   چاپ