ایرانیان جهان
احداث هزار کیلومتر خط ریلی جدید تا سال 1400
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 13:34:34
ایرانیان جهان - احداث هزار کیلومتر خط ریلی جدید تا سال 1400
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6053327
٨٦
٠
میزان / به گفته وزیر راه و شهرسازی دولت متعهد به اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی شد پس از تحقق آن 3 پروژه به طول هزار کیلومتر را تا 1400 به شبکه اضافه خواهد کرد.
محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از 56 پروژه حمل و نقل ریلی در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: توسعه و پیشرفت شامل نماد‌هایی می‌شود که مراسمات افتتاحیه و بهره برداری پروژه‌ها یکی از همین نمادهاست و نشان دهنده یک جریان زنده است.
وی افزود: مهم این است که هدفمند و با برنامه مدون افزایش سهم ریل در حمل و نقل کشور را بدست آوریم.
وزیر راه و شهرسازی به تشریح سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: اولین محور کیفیت بخشی به ناوگان بار و مسافر بود که در سال جاری شاهد یک اقدام متفاوت نسبت به سال گذشته بودیم.
اسلامی افزود: دومین محور توسعه زیرساخت‌های ریلی بود که دولت متعهد به اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی شد و حالا پس از تحقق آن بنا دارد 3 پروژه دیگر به طول 1000 کیلومتر را تا 1400 به شبکه اضافه کند.
وی در خصوص محور سوم توسعه حمل و نقل ریلی نیز بیان داست: احداث خطوط دوم و بهسازی خطوط موجود نیز در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم فعالیت‌های لجستیکی را از این طریق تقویت کرده و برنامه جامع لجستیک کشور را به پیش ببریم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که 45 سال قبل مد نظر قرار داشت، امروز با رویکرد متفاوت و دیدگاه لجستیکی انجام شده است.
اسلامی یادآور شد: در راه آهن اینچه برورن نیز طی یکسال گذشته اقداماتی با هدف رفع موانع شکل گرفت که بیانگر برداشته شدن گام‌های عملیاتی در این پروژه است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/126707/احداث-هزار-کیلومتر-خط-ریلی-جدید-تا-سال-1400
بستن   چاپ