ایرانیان جهان
ترامپ بودجه مراکز کنترل بیماری در آمریکا را کاهش داد
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 08:30:40
ایرانیان جهان - ترامپ بودجه مراکز کنترل بیماری در آمریکا را کاهش داد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6060749
٤٧
٠
ایرنا / به رغم افزایش روزانه گسترش ویروس مرگبار کرونا، دونالد ترامپ در پیش نویس بودجه ارائه شده به کنگره، خواهان کاهش 16 درصدی بودجه مراکز کنترل بیماری شد.
به گزارش مجله فوربس، همزمان با گسترش ویروس کرونا رییس جمهوری آمریکا در بودجه 2021 خواهان کاهش شدید بودجه مراکز کنترل بیماری‌ها و سازمان بهداشت جهانی است.
ترامپ بودجه پیشنهادی 2021 خود را روز دوشنبه منتشر کرد که شامل کاهش 16 درصدی در بودجه مراکز کنترل بیماری‌ها و کاهش 10 درصدی بودجه وزارت بهداشت و خدمات انسانی است.
ایالات متحده به طور کل 2. 5 درصد از بودجه 4. 8 میلیارد دلاری سازمان جهانی بهداشت را تامین می‌کند و در این میان ترامپ خواستار کاهش 65 میلیون دلاری برای سازمان بین المللی شده است.
روزنامه واشنگتن پست نوشت: در صورت تصویب بودجه 2021 ترامپ سهم ایالات متحده در حمایت از سازمان بهداشت جهانی بیش از 40 درصد کاهش می‌یابد.
نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به طرح بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ گفت: بودجه بیانیه‌ای از ارزش‌هاست؛ رییس جمهوری بار دیگر نشان داد ارزش چندانی برای سلامت، امنیت مالی و تندرستی خانواده‌های سختکوش آمریکایی قائل نیست.
در بیانیه پلوسی که روز یکشنبه (20 بهمن‌ماه) روی صفحه شخصی‌اش در تارنمای مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت آمده است: سال به سال، ترامپ به دنبال کاهش قابل توجه در شریان‌های مهمی بوده که زندگی میلیون‌ها آمریکایی به آن متکی است.
«کمتر از یک هفته از وعده حمایت ترامپ از مراقبت‌های بهداشتی خانواده‌های آمریکایی در نطق سالیانه او موسوم به «وضعیت کشور» نگذشته که رییس جمهوری اکنون با بی‌پروایی، کاهش چند میلیارد دلاری در بودجه برنامه‌های خدمات درمانی و بیمه‌ای را پیشنهاد داده است آن هم در حالی که در دادگاه فدرال به دلیل نابودی سازوکارهای محافظتی از افراد و برچیدن دیگر سازوکارهای حفاظتی و منافع قانون مراقبت مقرون به صرفه، دست‌وپنجه نرم می‌کند.
پلوسی افزود: کیفیت زندگی مردم آمریکا و مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه هرگز با وجود ترامپ امن نخواهد بود. مردم آمریکا نمایندگانی از مجلس نمایندگان را که اکثریت آن‌ها دموکرات بودند به واشنگتن فرستادند تا از آن‌ها برای کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی دفاع کنند و این همان کاری است که ما ادامه خواهیم داد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/127181/ترامپ-بودجه-مراکز-کنترل-بیماری-در-آمریکا-را-کاهش-داد
بستن   چاپ