ایرانیان جهان
سرمقاله جام جم/ انقلاب متفاوت
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 09:21:08
ایرانیان جهان - سرمقاله جام جم/ انقلاب متفاوت
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6061044
٤
٠
جام جم / « انقلاب متفاوت » عنوان سرمقاله روزنامه جام جم نوشته جواد منصوری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
حضور آگاهانه و مسؤولانه مردم در صحنه، از سال 41 به بعد به‌تدریج زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد. البته رژیم شاه و متحدانش متوجه این جریان نشدند که این مجموعه، تفکری دارد که از عاشورا الهام گرفته و مبتنی بر رهبری مرجعیتی دینی و سیاسی است.
ترکیب سه گانه مردم، ‌اسلام و رهبری باعث شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد، اما غرب گمان می‌کرد با همان شیوه‌هایی که سایر انقلاب‌ها را به انحراف کشانده می‌تواند با جمهوری اسلامی مقابله کند. بر همین اساس رویارویی غرب با انقلاب اسلامی ایران از صبح 23 بهمن آغاز شد، اما دشمنان انقلاب هر چه به جلو آمدند دریافتند شرایط انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌های دنیا تفاوت دارد و هر‌کدام از طرح‌های توطئه‌آمیز نه تنها شکست می‌خورد بلکه باعث تقویت مردم و انقلاب ایران می‌شود. غربی‌ها وقتی متوجه شدند با جنگ نظامی و تحمیل نبردی هشت ساله نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را در هم بشکنند به حوزه‌های دیگر مواجهه با ایران شامل عرصه‌های جنگ نرم و جنگ در حوزه‌های اقتصادی،‌ سیاسی و روانی روی آوردند و از سویی دیگر جریان تروریسم کور تکفیری را در منطقه سروشکل دادند. این طرح‌ها هم هیچ‌کدام به نتیجه نرسید و در نهایت 40 روز قبل به این نتیجه رسیدند که یکی از فرماندهان مهم مقابله با تروریسم تکفیری را ترور کنند. دلایل دست‌زدن به چنین اقدامی از سوی آنها قدرت‌نمایی در عرصه بین‌الملل و بازسازی مجدد جریان شکست خورده تروریسم تکفیری و همچنین تصور نبود جایگزین برای سردار سلیمانی بود. اما وقایعی که بعد از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی رخ داد باعث غافلگیری آنها شد. وقایع 40روز اخیر بار دیگر نشان داد جریان انقلاب با همه انقلاب‌ها و فرهنگ‌های دیگر متفاوت است.
مردم در جریان برگزاری راهپیمایی 22 بهمن امسال هم نشان دادند هم به وظیفه خود عمل کردند و هم با همه آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت و وفاداری کردند. از سوی دیگر مردم با صدای بلند گفتند جریان انقلاب به فرد بستگی ندارد، بلکه مکتب و تفکری مبتنی بر شهادت است.
راهپیمایی دیروز بازنمایی دوباره سخن معروف امام خمینی(ره) است که می‌فرمایند بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود. مردم ما دیروز با همه توان خود در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن شرکت کردند تا نشان بدهند با وجود برخی نابسامانی‌های اقتصادی و شنیدن برخی تحلیل‌های انحرافی، همچنان پای آرمان‌های انقلابی خود می‌ایستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/127189/سرمقاله-جام-جم--انقلاب-متفاوت
بستن   چاپ