ایرانیان جهان
چین:صدای فلسطین در معامله قرن شنیده نشد
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 12:52:57
ایرانیان جهان - چین:صدای فلسطین در معامله قرن شنیده نشد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6061327
٥٧٩
٠
ایرنا / یک مقام ارشد چین ضمن حمایت از تلاش های اندونزی و تونس برای تدوین پیش نویس یک قطعنامه جدید درباره موضوع خاورمیانه، گفت: صدای فلسطین در طرح معامله قرن آمریکا و اسراییل شنیده نشده است.
خبرگزاری شینهوا روز چهارشنبه از قول جانگجون نماینده دایمی چین در سازمان ملل آورده است که این کشور در برابر معامله قرن همچنان از عدالتخواهی فلسطین و اعاده حقوق مشروع آنها حمایت می کند.
وی در نشست شورای امنیت درباره این طرح ضمن اشاره به ضدیت ها و مخالفت های گسترده با برنامه معامله قرن آمریکا و اسراییل گفت که اعتقاد بر این است که تمامی قطعنامه ها و طرح های گذشته درباره خاورمیانه باید مورد اهتمام و نظارت قرار گیرد.
نماینده چین با تاکید بر اینکه مساله فلسطین فقط با ابزارهای سیاسی قابل حل و فصل است، گفت : در هر طرحی صدای فلسطین نیز باید شنیده شود. هر معامله ای باید فراگیر باشد و رایزنی های کافی درخصوص آن انجام شده باشد.
وی از پیش نویس یک قطعنامه جدید از سوی اندونزی و تونس تقدیر کرد و گفت : ما باید به دنبال پیشنهادهای سازنده و راه حل های عادلانه باشیم و طرح ها باید مورد رایزنی دقیق قرار گیرد و درباره آنها اجماع نظر وجود داشته باشد.
جانگ افزود که درمساله خاورمیانه باید نرم ها و مقررات بین المللی در نظر گرفته و مراعات شود. لازم است همه طرف ها به تعهداتشان پایبند باشند.
سفیر چین در سازمان ملل گفت که در همین راستا باید به محاصره سنگین نوار غزه پایان داده شده و امکان داده شود تا شرایط اقتصادی و انسانی و بشردوستانه در مناطق اشغالی فلسطین بهبود یابد.
وی خواستار حمایت جامعه بین المللی از دفتر امور پناهجویان فلسطینی سازمان ملل شد و گفت :کشورها باید کمک های سیاسی و اقتصادی بیشتری دراین زمینه اختصاص دهند و در بازسازی اقتصادی فلسطین مشارکت نمایند.
نماینده چین گفت : مساله فلسطین در 70 سال گذشته لاینحل مانده و وجدان انسانی و عدالت بین المللی را به چالش کشیده است.
وی تاکید کرد: استقلال و تعلق حق و حقوق فلسطینیان به مردم فلسطین موضوعی نیست که بتوان مورد معامله قرار داد. آنها امروز هم تحت آمال و رنج های بسیاری قرار دارند.
سفیر چین در سازمان ملل همچنین گفت: ما همچنان نگران درگیری های خاورمیانه و استمرار شهرک سازی ها و تخریب خانه های فلسطینیان هستیم و خواستار آن هستیم تا فرایند صلح خاورمیانه به مدار صحیح بازگردد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/127245/چین-صدای-فلسطین-در-معامله-قرن-شنیده-نشد
بستن   چاپ