ایرانیان جهان
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی در یزد: دنیای کار در آینده دچار تغییرات و تحولات زیادی می شود
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 12:54:06
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - رییس موسسه کار و تامین اجتماعی با بیان این که دنیای کار در آینده دچار تحولات زیادی می شود، گفت: استقلال بیشتر سیستم های آموزشی در جهت تطابق برنامه های یاددهی-یادگیری با نیازهای متحول بازار کار و نیازهای توسعه منطقه ای از ضروریاتی است که باید به سمت آن گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در همایش آینده کار و آموزش های مهارتی که با حضور ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، برخی از مسئولین دیگر نهادها و ارگان ها و اعضای استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و اتاق تعاون استان در تالار هتل مشیرالممالک برگزار شد، با طرح این سوال که «چرا کار و کارآفرینی عشق و هنر است؟» افزود: کارآفرینی مثل هنر موسیقی است؛ فقط با دانستن نت های موسیقی نمی توان آهنگ ساخت؛ باید تجربه آموخت و در عمل یاد گرفت.
دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی کشور ادامه داد: کارآفرینی آموزش در حین عمل و کار است؛ لذا هنری تلفیقی و با تفکر ترکیبی است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دوره انقلاب صنعتی چهار به سر می بریم، خاطرنشان کرد: تحولات دنیای کار دچار تغییر شده است. یک پاردایمی تحت عنوان کار شایسته مطرح است که پاردایم نوینی است و همه کشورهای جهان روی آن اجماع کرده و مفاهیم کار را تغییر داده اند.
وی ویژگی کار در آینده را تقویت گفت وگو ها و حمایت های اجتماعی، افزایش سرمایه گذاری در توانایی، قابلیت و مهارت ها، کار برای آینده ای درخشان تر عنوان کرد .
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور کار شایسته را کاری دانست که نیازهای انسان را نه تنها از نظر درآمد و معیشت بلکه از لحاظ امنیت فرد و خانواده، بدون تبعیض یا نگرانی تأمین کرده و با رعایت کرامت انسانی رفتار منصفانه‌ای را در محیط کار اعمال می کند.
وی با بیان اینکه گفت وگوهای اجتماعی باید در جامعه تقویت شود، افزود: فرآیند مذاکره، مشاوره، تبادل اطلاعات بین نمایندگان دولت،‌ کارفرمایان و کارگران درباره موضوعات مورد علاقه در رابطه با شرایط اقتصادی و اجتماعی براساس منافع مشترک می‌تواند منجر به عقد موافقت نامه یا پیمان شود.
وی اضافه کرد: سه جانبه‌گرایی ابزاری برای مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت در عرصه مسائل اقتصادی و اجتماعی است که از طریق مذاکره و مشاوره صورت می گیرد و باعث درک بهتر از منافع مشترک شده و تعادل را بین منافع سه گروه ایجاد می‌ کند.
سپهری با عنوان اینکه برنامه توسعه پایدار ضرورت کشور است، گفت: برای اینکه به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم ضرورت دارد در اقتصاد ملی، حوزه اجتماعی و حوزه زیست محیطی پایدار باشیم.
وی عواملی همچون تغییرات جمعیتی، تغییرات تکنولوژیک، تغییرات آب و هوایی (محیط زیست و اقتصاد سبز) و تغییرات و پیامدهای جهانی شدن را روندهای کلان مؤثر بر آینده کار برشمرد.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه شرایط کار در آینده با حال حاضر تغییرات اساسی دارد، گفت: فرد دارای یک محیط کار انعطاف پذیر بوده که بر اساس آن می تواند در هر زمان و مکانی کار کند. دنیا به سمتی پیش می رود که بجای داشتن وظایف معین و یک مسیر شغلی از پیش تعیین شده، افراد می توانند مسیرهای شغلی خود را ترسیم و تعریف کنند؛ اطلاعات داخلی را به صورت باز و شفاف، در زمان واقعی به اشتراک بگذارند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/127262/رییس-موسسه-کار-و-تامین-اجتماعی-در-یزد--دنیای-کار-در-آینده-دچار-تغییرات-و-تحولات-زیادی-می-شود
بستن   چاپ