ایرانیان جهان
سناتورهای آمریکایی به اوکراین می‌روند
پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 08:32:15
ایرانیان جهان - سناتورهای آمریکایی به اوکراین می‌روند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6063749
٧٩
٠
ایسنا / سه سناتور آمریکایی فردا (جمعه) در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با هدف تاکید بر اهمیت این کشور به عنوان متحد استراتژیک آمریکا دیدار می‌کنند.
به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این سفر در شرایطی انجام می‌شود که زلنسکی تا همین اواخر در کانون دادگاه استیضاح علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار داشت. در واقع تعامل جنجالی ترامپ با اوکراین جرقه استیضاح را زد.
سناتورهای جمهوری‌خواه رون جانسون و جان باراسو و سناتور دموکرات کریس مورفی چهارشنبه در بیانیه‌ای با اعلام سفرشان گفتند: روابط آمریکا – اوکراین اکنون همچون همیشه مهم است. آینده اوکراین برای ایالات متحده اهمیت دارد و ما باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین می‌داند که ما آن را به عنوان متحد استراتژیک خودمان می‌بینیم.
سناتورها جانسون و مورفی پنجم سپتامبر در کی‌یف با زلنسکی دیدار کردند؛ در شرایطی که دولت او با تصمیم ترامپ برای تعلیق کمک امنیتی حدودا 400 میلیون دلاری دست و پنجه نرم می‌کرد.
مورفی در کنفرانس خبری به همراه سناتور جانسون در دهم سپتامبر در واشنگتن گفت، مقام‌های اوکراینی درک کاملی از این نداشتند که چرا این پول باید بلوکه شود و به همین دلیل در هر سفر خودشان این موضوع را مطرح می‌کردند.
این تصمیم و بعد تماس تلفنی ترامپ با رهبر اوکراین برای گفت‌وگو درباره همین مساله، در کانون تحقیقات علیه ترامپ قرار گرفت که به استیضاح سال گذشته او در مجلس نمایندگان آمریکا (تحت کنترل دموکرات‌ها) قرار گرفت.
سنای تحت رهبری جمهوری‌خواهان اما ترامپ را تبرئه کرد. تیم دفاعی او اینگونه استدلال کرد که کمک مالی به اوکراین به علت فساد در اوکراین متوقف شد، نه فشار بر زلنسکی. ترامپ هم تاکید می‌کرد که تماس او با زلنسکی "عالی" بوده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/127441/سناتورهای-آمریکایی-به-اوکراین-می‌روند
بستن   چاپ