ایرانیان جهان
درمان کبد چرب
یکشنبه 31 تیر 1397 - 11:55:47 AM
ایرانیان جهان - امروزه سکته مغری به خاطر چربی کبد و افزایش چربی خون در ایران و جهان افزایش یافته است. خطرناک ترین مایعی که بشر از آن استفاده می کند و نسبت به پیامدهای آن آگهی ندارد روغن است. غذاهای سرخ کردنی با روغن بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل توجه به کاهش چربی خون و کبد خیلی اهمیت دارد.
دکتر رضا ملک زاده، متخصص گوارش و کبد ، گفت: کبد چرب یکی از فراگیرترین بیماری های کبدی در جهان و ایران است؛ در ایران دست کم 30 درصد مردم کبد چرب دارند، افرادی که مشکل گوارشی دارند ممکن است مشکل کبد چرب را پیدا کنند. در مرحله اول افرادی که دچار مشکل کبد چرب هستند باید برنامه غذایی صحیح و درست داشته باشند؛ با این حال با تغذیه نادرست، کبد افراد چرب می شود و احتمال بیماری های دیگر در افراد بالا می رود.
مهم ترین درمان کبد چرب، درمان چربی خون است؛ زمانی که افراد میزان چربی خون را پائین بیاورند بسیار زود بهبود پیدا می کنند.
مهم ترین عامل مرگ و میر برای افرادی که کبد چرب دارند نوع بیماری کبد نیست، بلکه علامت آن سکته های مغزی در 50 سالگی به بالاست.
ایرانبیلد: بهترین درمان کبد چرب خودن قرص گیاهی لیورگل است که از گیاه خارمریم یا کنگر Silybum marianum گرفته می شود و خوردن روزانه قرص آنتوم که از گیاه شوید گرفته می شود . خوردن روزانه شوریه یا عرق شوید و قرص های گیاهی لیورگل و آنتوم توصیه می شود. مهمتر از همه نخوردن غذاهای سرخ کردنی و قطع کامل استفاده از روغن هست. خوردن قرص های استاتین برای کاهش چربی خون که ای روزها معمول هست توصیه نمی شود چون عوارض زیاد دارد.
خارمریم گیاه دارویی است که دارای اثرات فارماکولوژیک متنوع مانند آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و ضدسرطان می باشند. بر مبنای برخی گزارش ها « سیلی مارین » (ماده موثره اصلی موجود در خار مریم) غلظت بعضی نوروترانسمیترها را در مغز افزایش می دهد.این مطالعه با هدف بررسی اثر ضدافسردگی عصاره آبی و اتانولی دانه خارمریم توسط غلامرضا کریمی، دانشیار گروه فارماکودینامی و سم شناسی مرکز تحقیقات علوم دارویی و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و اجرا شد.در این تحقیق با استفاده از آزمون شنای اجباری اصلاح شده، اثرات ضدافسردگی عصاره های اتانولی (0.24، 0.42 و 0.6 گرم بر کیلوگرم) و آبی (0.72، 1.26 و 1.80 گرم بر کیلوگرم) در موش سوری بررسی شد.
یافته های تحقیق حاکی از آن است که عصاره اتانولی تاثیری در افزایش زمان بی حرکتی ندارد، اما عصاره آبی زمان بی حرکتی را در موش سوری افزایش داد.به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، افسردگی یکی از بیماری های شایع روانی است که درمان های گوناگون برای آن وجود دارد. خارمریم گیاهی است که دارای اثرات فارماکولوژیک مختلف مانند آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و ضدسرطان است.بر مبنای برخی گزارش ها «سیلی مارین» (ماده موثره اصلی موجود در خار مریم) غلظت بعضی نوروترانسمیترها را در مغز افزایش می دهد.
این مطالعه با هدف بررسی اثر ضدافسردگی عصاره آبی و اتانولی دانه خارمریم توسط غلامرضا کریمی، دانشیار گروه فارماکودینامی و سم شناسی مرکز تحقیقات علوم دارویی و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و اجرا شد.در این تحقیق با استفاده از آزمون شنای اجباری اصلاح شده، اثرات ضدافسردگی عصاره های اتانولی (0.24، 0.42 و 0.6 گرم بر کیلوگرم) و آبی (0.72، 1.26 و 1.80 گرم بر کیلوگرم) در موش سوری بررسی شد.یافته های تحقیق حاکی از آن است که عصاره اتانولی تاثیری در افزایش زمان بی حرکتی ندارد، اما عصاره آبی زمان بی حرکتی را در موش سوری افزایش داد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/12778/درمان-کبد-چرب
بستن   چاپ