ایرانیان جهان
وضعیت بازار شست‌وشوی فرش برای عید 99
شنبه 26 بهمن 1398 - 13:44:45
ایرانیان جهان - وضعیت بازار شست‌وشوی فرش برای عید 99
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6069572
١٣٨
٠
میزان / قیمت‌های شست‌وشو نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و ثابت مانده است.
محمدی اظهار کرد: به دلیل شرایط اقتصادی نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد با کاهش مشتری مواجه هستیم.
رئیس اتحادیه قالیشویان افزود: با توجه به رکودی که وجود دارد قیمت‌های شست‌و‌شو نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و ثابت مانده است.
وی گفت: 15 بهمن تا آخر اسفند اوج کار قالیشویی است، اما متاسفانه شاهد هستیم در این روز‌ها تعداد واحد‌های غیرمجاز افزایش یافته و به واحد‌های صنفی مجوز دار ضرر می‌رسانند.
محمدی با بیان اینکه مردم فریب تبلیغات قالیشویی‌های غیرمجاز را نخورند، تصریح کرد: این واحد‌ها هیچ ضمانتی ندارند و معتبر نیستند و علاوه بر اینکه ممکن است فرش مشتریان توسط این واحد‌ها سرقت شود، در صورت آسیب دیدن فرش نیز هیچگونه مسئولیت قبول نخواهند کرد و اتحادیه نیز در قبال آن‌ها مسئولیتی ندارد.
رئیس اتحادیه قالیشویان گفت: مشخصات حدود 400 واحد قالیشویی مجوز دار در سایت این اتحادیه درج شده و مردم می‌توانند برای انتخاب قالیشویی مطمئن از این سایت کمک بگیرند.
وی درباره نرخ‌های شست‌وشو افزود: نرخ شست و شو درجه یک هر مترمربع فرش ماشینی 10 هزار تومان، فرش دستباف معمولی 17 هزار تومان، فرش کاشان و کرم 24 هزار تومان، فرش تبریز و گل ابریشم 45 هزار تومان، موکت معمولی 3700 تومان، موکت پرزدار 4600 تومان است و 20 هزار تومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/127801/وضعیت-بازار-شست‌وشوی-فرش-برای-عید-99
بستن   چاپ