ایرانیان جهان
رئیس اتاق بازرگانی: شیب سرمایه‌گذاری در کشور منفی شد
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 09:59:55
ایرانیان جهان - رئیس اتاق بازرگانی: شیب سرمایه‌گذاری در کشور منفی شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6077379
٢٨٦
٢
باشگاه خبرنگاران / رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که آمار 9 ماهه مرکز آمار استخراج شده، رشد اقتصادی ما با نفت، منفی 9.6 و بدون نفت صفر بوده است.
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که آمار 9 ماهه مرکز آمار استخراج شده، رشد اقتصادی ما با نفت، منفی 9.6 و بدون نفت صفر بوده است؛ میزان سرمایه‌گذاری از استهلاک موجود در سرمایه کم‌تر شده و می‌تواند اختلالات بسیاری مثل کاهش اشتغال را به همراه داشته باشد.
او بیان کرد: مهم‌ترین بحثی که می‌توان در این شرایط مطرح کرد موضوع بهره‌وری است؛ میانگین رشد بهره‌وری در سال‌های گذشته صفر بوده؛ محیط کسب و کار و عامل مؤثر بر آن مثل فساد باید مورد توجه قرار بگیرد که متأسفانه 16 درجه افزایش پیدا است.
خوانساری گفت: میزان تورم تولیدکننده حدود 60 درصد بوده و نسبت به میزان تسهیلات تولیدکننده‌ها با 24 درصد افت مواجه بوده‌اند.
رئیس اتاق تهران بیان کرد: حدود 10 ماه است که چندین هزار خودرو و اقلام بسیاری در گمرک باقی می‌ماند که با تأخیر در تصمیم‌گیری از بین می‌رود؛ فشار‌هایی که به واحد‌های تولیدی وارد می‌شود باید رفع شده و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه قرار بگیرد.
او درباره آلودگی هوا گفت: مؤسسه تحقیقات انرژی جهانی گزارشی را منتشر کرده که روزانه 8 میلیارد دلار هزینه به دنیا تحمیل می‌شود.
خوانساری تصریح کرد: نگاهی که در جامعه نسبت به بخش خصوصی وجود داشت، نگاه چندان مثبتی نبوده و در سال گذشته با فعال شدن در رسانه‌ها، پیگیری مسئولیت اجتماعی مثل راه‌اندازی بیمارستان بازرگانان، فعال شدن در فضای مجازی و موارد از این قبیل اقداماتی برای بهبود شرایط انجام شده است.
در حال تکمیل ...

http://www.ilandnews.ir/fa/News/128472/رئیس-اتاق-بازرگانی--شیب-سرمایه‌گذاری-در-کشور-منفی-شد
بستن   چاپ