ایرانیان جهان
کاخ سفید پذیرای میلیاردری دیگر خواهد بود؟
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 11:28:09
ایرانیان جهان - کاخ سفید پذیرای میلیاردری دیگر خواهد بود؟
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6080451
k ٢.٨
١
صدا و سیما / ثروت میلیاردی مایکل بلومبرگ نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و تبلیغات انتخاباتی پرهزینه، وی را نسبت به رقبایش در موقعیت خوبی قرار داده است.
به گزارش فرانس بیست و چهار؛ در مبارزات انتخاباتی آمریکا، مایکل بلومبرگ در موقعیت خوبی قرار گرفته است. برای اولین بار این دموکرات در مباحثات تلویزیونی شرکت کرده است. مجری از ماتیو مابن گزارشگر این شبکه در واشنگتن پرسید: این اتفاق نشان می‌دهد که وی، مبارزات انتخاباتی اش را به طور جدی آغاز کرده است. این طور نیست؟
گزارشگر پاسخ داد: بله. همانطور که انتظار می‌رفت، توان مالی مایکل بلومبرگ موجب تمایز وی از سایر نامزد‌ها شده است. این میلیاردر آمریکایی یک سال زودتر از سایر رقبایش، مبارزات انتخابات درون حزبی حزب دموکرات را آغاز کرد. وی از این پس به طور چشمگیری در نظرسنجی‌ها به پیش می‌رود. موسسه‌هایی همچون ان بی اِس تاکید می‌کنند که مایکل بلومبرگ در انتخابات در بین سایر نامزد‌های دمکرات 19 درصد آراء کل کشور را تصاحب خواهد کرد. البته نرخ آراء در سطح ملی با احتیاط مطرح می‌شوند.
اما به هر ترتیب، وی در نظرسنجی‌ها پس از برنی سندرز در رتبه دوم قرار گرفته است. نظرسنجی‌ها تصاحب 31 درصد از کل آراء را برای وی پیش بینی می‌کنند. برای این که متوجه پیشرفت قابل توجه بلومبرگ شویم، باید بگویم که آراء تصاحب شده توسط وی در نظرسنجی انجام گرفته در ماه دسامبر سال پیش 4 درصد پیش بینی شده بود. نتیجه نظرسنجی اخیر درست یک روز پیش از برگزاری مباحثات تلویزیونی لاس و گاس اعلام شده است.
مایکل بلومبرگ تا این لحظه برای تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی، پول بسیار زیادی هزینه کرده است. این میزان پول وی را به یکی از پرتبلیغات‌ترین نامزد‌های دموکرات تبدیل کرده است. آیا این رویه موجب می‌شود که بلومبرگ نزد رای دهندگان آمریکایی رقیب خوبی برای مواجهه با دونالد ترامپ جلوه کند؟ محاسبات تقریبا ساده است:​ پول در برابر پول. این موفقیت‌ها در حالی شکل می‌گیرند که جو بایدن با ناکامی‌های پی در پی روبرو شده و برنی سندرز در موقعیت خوبی قرار ندارد.


مجری پرسید: مایکل بلومبرگ که در گذشته جمهوریخواه بود، امروز یک دموکرات است. آیا این تغییر اردوگاه به موقعیت وی آسیبی وارد نکرده است؟
گزارشگر گفت:​ شهردار سابق نیویورک به تهدیدی جدی برای آن‌ها تبدیل شده است. در سال‌های اخیر به ویژه پس از پیروزی دونالد ترامپ، وی حامی مالی بزرگی برای حزب دموکرات بوده است. اما بلومبرگ در گذشته از نامزد‌های جمهوریخواه حمایت می‌کرد. وی در انتخابات سال 2012 در برابر الیزابت وارن از نامزد جمهوریخواهان حمایت کرد و این حمایت هرگز فراموش نمی‌شود. در سال 2016 از پت تومی سناتور پنسیلوانیا از حزب جمهوریخواه حمایت کرد. حمایت بلومبرگ از اردوگاه راست بسیار قدیمی‌تر از این حرف هاست.
وی در سال 2001 به عنوان نامزدی از حزب جمهوریخواه برای تصاحب عنوان شهردار نیویورک تلاش می‌کرد. بلومبرگ در آن زمان از جرج بوش حمایت می‌کرد و در سال 2004 در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان سخنرانی کرد. طرفداران حزب دموکرات در نیویورک - مرکز رقابت‌های انتخاباتی بلومبرگ - به خوبی سیاست‌های امنیتی مستبدانه وی به ویژه حمایتش از تمهیدات پلیسی که بسیار مشاجره برانگیز بود را به یاد دارند. جامعه سیاهپوستان آمریکا امروز نیز از یادآوری این حمایت احساس خوبی ندارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/129611/کاخ-سفید-پذیرای-میلیاردری-دیگر-خواهد-بود؟
بستن   چاپ