ایرانیان جهان
ائتلاف سعودی صدها تروریست «القاعده» را به «مأرب» منتقل کرد
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 11:28:49
ایرانیان جهان - ائتلاف سعودی صدها تروریست «القاعده» را به «مأرب» منتقل کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6078958
k ١.٢
٠
فارس / ائتلاف سعودی در پی شکست سخت اخیر خود در جبهه‌های نهم، الجوف و مأرب، صدها نفر از تروریست‌های «القاعده» را از استان‌های مختلف یمن به مأرب منتقل کرد.
پس از شکست سنگین ائتلاف متجاوز در جبهه «نهم» که منجر به پاکسازی کامل نهم و آزادسازی بخش‌های زیادی از استان‌های مأرب و الجوف (در شمال یمن) به دست ارتش یمن شد، حالا ائتلاف سعودی دست به دامن تروریست‌های «القاعده» شده است.
شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، به فرماندهی «ابوهاجر الحضرمی» بیش از 250 تروریست القاعده از استان «حضرموت» در شرق یمن به مأرب آورده شده‌اند.
این منبع افزود: 100 نفر از عناصر القاعده از استان البیضا (تقریبا در جنوب یمن) به فرماندهی «احمد عباد الخبزی» و 70 عنصر این گروهک از استان «ابین» (در جنوب یمن) به فرماندهی «المرفدی» به شهر مأرب منتقل شده‌اند.
جرقه اولیه درگیری میان ارتش و کمیته مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های نهم، الجوف و مأرب از بیست و هشتم آذرماه زده شد که نیروهای ائتلاف سعودی بر خلاف آتش‌بسی که برقرار بود، به سمت مواضع نیروهای صنعاء در «جبل بیاض» پیشروی کردند و بخش‌های گسترده‌ای از آن را گرفتند تا به پایتخت حمله کنند، اما روز بعد، با پاتک شدید ارتش یمن و پیشروی گسترده آن روبه‌رو شدند.
با رسیدن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نزدیکی شهر مأرب و «حزم» مرکز استان الجوف، حزب «اصلاح» و دولت مستعفی یمن بناچار به وساطت‌های محلی و منطقه‌ای روی آورده‌اند تا مانع پیشروی ارتش صنعاء شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/129639/ائتلاف-سعودی-صدها-تروریست-«القاعده»-را-به-«مأرب»-منتقل-کرد
بستن   چاپ