ایرانیان جهان
رونمایی از شبیه ساز حریق موتور هواپیما در فرودگاه کیش
پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 12:25:56
ایرانیان جهان - شبیه ساز حریق موتور هواپیما ساخت ایران با الگو برداری از موتور ایرباس، در فرودگاه بین المللی کیش مستقر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این شبیه ساز حریق، با هدف آموزش و تمرین، افزایش توان عملیاتی آتش نشانان فرودگاهی، تامین موارد و مسایل و نکات ایمنی در فرودگاه و همچنین استقبال ایمن از مسافران و میهمانان نوروزی در جزیره کیش رونمایی شد.
علی عرب مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در این خصوص گفت: با توجه به حجم تردد مسافران هوایی جزیره کیش، این امر مهم برای آمادگی تیم­های تخصصی در رویارویی با سوانح و حوادث احتمالی هواپیما به منظور انجام عملیات های جستجو، نجات ، امداد و اطفا حریق در کوتاهترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: تجهیزات امداد و نجات از جمله ماشین آتشنشانی فرودگاهی، سال آینده به ناوگان ایمنی زمینی فرودگاه افزوده خواهد شد.
عزت الله محمدی مدیرکل فرودگاه المللی منطقه آزاد کیش نیز در مراسم رونمایی عنوان کرد: استقرار شبیه ساز حریق، یکی از الزامات اخذ گواهینامه ایمنی فرودگاهی از سوی سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو) برای تمرینات و مانورهای آتش نشانی است که فرودگاه کیش نیز با دریافت این گواهینامه فرودگاهی، جزء سه فرودگاه نخست کشور شناخته شد.
گفتنی است این حرکت ارزشمند به همت مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و مدیرکل فرودگاه المللی این منطقه آزاد انجام شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/129952/رونمایی-از-شبیه-ساز-حریق-موتور-هواپیما-در-فرودگاه-کیش
بستن   چاپ