ایرانیان جهان
برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در سیستان و بلوچستان
شنبه 3 اسفند 1398 - 09:22:57
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - با حضور سید معین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگاه آموزشی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در زاهدان و از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، هاشمی در این کارگاه آموزشی گفت: یکی از برنامه های راهبردی معاونت امور تعاون وزارت متبوع برای تسریع در روند اقدامات و فعالیت های بخش تعاون کشور، راه اندازی سامانه جامع و هوشمند برای این بخش است که از نیمه دوم امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شفاف سازی امورات مربوط به تعاونی ها، کاهش آسیب ها و اصلاح رویه های گذشته و بهره گیری از مدل های جدید تامین مالی در بخش تعاون و توجه و تقویت مراکز نوآوری و شکوفایی ، برخی از اهداف راه اندازی این سامانه بر بستر اینترنت است.
وی همچنین با تقدیر از عملکرد مطلوب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در بخش تعاون، اظهار کرد: این اداره کل با وجود پهناور بودن استان و کمبودهایی که بخصوص در حوزه نیروی انسانی دارد، توانسته است در بخش تعاون از حیث عملکردی و پیشبرد برنامه های این بخش در زمره استان های خوب کشور قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ارائه خدمات الکترونیک به مدیران، بازرسان و اعضای شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و نیز متقاضیان تشکیل شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی راه اندازی شده است.
مهرداد جهاندیده افزود: با راه اندازی سامانه ، جامعه هدف آن می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت خدمات داشته باشند.
وی گفت: مراحل تشکیل تعاونی تا صدور "موافقت نامه تشکیل" از مسیر این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای تکمیل اطلاعات اعضا، شاغلین و صورت‌های مالی و مجوز‌های شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/130161/برگزاری-کارگاه-آموزشی-سامانه-جامع-و-هوشمند-بخش-تعاون-در-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ