ایرانیان جهان
لایحه بودجه سال 99 مصوب شد
افزایش 66درصدی بودجه شهرداری سال آینده
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 12:44:56
ایرانیان جهان - بودجه شهرداری برای سال 99 مطابق با لایحه ارسالی 30هزار و 210 میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به 31 هزار 332 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش شهرنوشت سید حسن رسولی در دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه "بودجه سال 99 شهرداری تهران، سازمانها، و شرکت های تابعه(بخش های درآمدها، منابع و تبصره ها)" گفت: خدمت دست اندرکاران انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خسته نباشید می گویم و صرفنظر از کیفیت فرایند اجرای قانون انتخابات که بحث های فراوانی دارد، به آن دسته از منتخبان مردم که در مرحله اول موفق شدند به مجلس راه یابند، تبریک عرض می کنم و امیدوار هستم برای اداره کشور در شرایط سخت معیشتی مردم توان پیگیری لازم را داشته باشند.
او درباره کلیات لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1399، اضافه کرد: بودجه سال 98 که نخستین سال برنامه سوم توسعه شهر تهران است، 18 هزار و 820 میلیارد تومان بود. بر اساس جدول منابع و مصارف مصوب برنامه سوم، مقرر شد شهرداری در برنامه پنج ساله حداقل به میزان 150هزار میلیارد تومان تامین منابع کند. از آنجا که تصویب برنامه به طول انجامید، شهرداری لایحه متمم سال 98 را تهیه و به شورا ارسال کرد تا فاصله بودجه امسال نسبت به برنامه سوم بیشتر نشود.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: براساس لایحه متمم، رقم دقیق بودجه سال 98 شهرداری تهران به 24هزار و 185 میلیارد تومان افزایش یافت.
رسولی گفت: بودجه شهرداری برای سال 99 مطابق با لایحه ارسالی 30هزار و 210 میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به 31 هزار 332 میلیارد تومان افزایش یافت و معتقدیم این عدد با اصول حاکم بر نظام بودجه‌ریزی همچون تحقق پذیری، واقع‌بینی، انعطاف پذیری و سایر بایسته هایی بودجه تطابق دارد.
او با بیان اینکه در بودجه سال 98 سهم درآمدهای پایدار به 37 درصد افزایش یافت که این پیام خوبی است، عنوان کرد: رقم بودجه سال آینده نسبت به بودجه مصوب اولیه امسال 66 درصد و نسبت به متمم بودجه 30 درصد افزایش یافت.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه 10هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 104 پروژه اولویت‌دار شهرداری در سال‌های آینده در بودجه 99 لحاظ شده است، تصریح کرد: در اجرای راهبرد‌ شورای پنجم با هدف کاهش بودجه هزینه‌ و افزایش بودجه سرمایه‌، سهم بودجه سرمایه‌ی به 47 درصد افزایش و سهم بودجه هزینه‌ به 24 درصد کاهش یافته است.
رسولی با بیان اینکه 800 میلیارد تومان کمک به حوزه منابع انسانی در بخش هزینه‌ در سال 99 در نظر گرفته شده است، اعلام کرد سه هزار نفر از نیروهائی که تمایل به بازنشستگی پیش از موعد دارند، تعدیل خواهند شد.
بر پایه این گزارش کلیات لایحه بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران با ١٠ رای موافق از ١4 عضو حاضر در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/130426/افزایش-66درصدی-بودجه-شهرداری-سال-آینده
بستن   چاپ