ایرانیان جهان
ثبت نام 4283 کارورز در طرح کارورزی آذربایجان غربی
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 14:16:45
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت گفت: تا کنون تعداد766واحد پذیرنده و تعداد 4283 نفر کارورز در سامانه طرح کارورزی استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی رضا نقی زاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی، اظهار کرد : این طرح با هدف افزایش مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است، گفت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.
نقی زاده اظهارکرد: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و آنها می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.
وی در ادامه تصریح کرد : مبنای تعیین تعداد کارورز بر اساس میانگین تعداد بیمه شدگان (12) ماه گذشته آنها طبق صورت مزد ارسالی به تامین اجتماعی است و سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حدکثر 50درصد نیروی کار موجود است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی 2 طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ التحصیلان محسوب می شود.
نقی زاده در پایان گفت : در این استان تا کنون تعداد 766 واحد پذیرنده و تعداد 4283.نفر کارورز در سامانه ثبت نام و در این راستا 1186 قرارداد منعقد شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/130655/ثبت-نام-4283-کارورز-در-طرح-کارورزی-آذربایجان-غربی
بستن   چاپ