ایرانیان جهان
شریعتمداری در نخستین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات: الکترونیکی شدن خدمات اداری، منافذ بروز فساد را مسدود می کند
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 11:09:28
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت حذف روابط حضوری در ارائه خدمات اداری بر نقش الکترونیکی سازی این خدمات در بستن منافذ بروز فساد تاکید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در نخستین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه، بر ضرورت تلفیق و هماهنگی بین فعالیت های انجام شده در این وزارتخانه تاکید کرد.
وی بیان کرد: حوزه تعاون به عنوان یک بخش از فعالیت های این وزارتخانه بخش وسیعی از اقتصاد کشور را در بر می گیرد که با توجه به اعتقادات ما مسلمانان می تواند راهکاری برای حل بسیاری از مسائل اقتصادی باشد.
شریعتمداری با تاکید بر توجه به تفکیک مسائل درون سازمانی با مسائل ملی در تصمیم گیری های شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون اظهار کرد: در هر کدام از این سطوح می توان فعالیت های مهم تر را در اولویت قرار داد و بسیاری از مسائل کم اهمیت تر را نیز از دستور کار خارج کرد.
وی در ادامه قطع ارتباط حضوری بین ادارات را یکی از اولویت های مهم برای شورای راهبری فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: حوزه تامین اجتماعی گستره وسیعی از اقشار مردم را در بر می گیرد که در این مورد لازم است بسیاری از روابط اداری به صورت الکترونیکی تعریف شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین الکترونیکی سازی خدمات را در بستن منافذ بروز فساد بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: فساد در دو سطح کلان و خرد صورت می گیرد که در سطح خرد بروز این مساله می تواند اقشار مختلف مردم را درگیر کند.
شریعتمداری در ادامه نشست شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانه جامع تعاون را یکی از اولویت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: ارتباط بین وزارت تعاون و دیگر سازمان ها در تبادل داده ها مساله مهم دیگری است که باید توسط این شورا پیگیری شود.
در ادامه نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضو شورای راهبری فناوری اطلاعات در این جلسه اظهار کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.
وی با اشاره به نگاه مثبت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه همچنین تاکید کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و ارزنده ای آغاز شده است و این وزارتخانه به دلیل گستردگی فعالیت ها و جامعه مخاطب بسیار بالا می تواند پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی باشد.
جهانگرد همچنین تاکید کرد: تشکیل کمیته تبادل داده بین دستگاهی و سازمانهای تابعه می تواند با به اشتراک گذاری داده های بین دستگاه های مختلف تحول بزرگی را در کشور رقم بزند.
در ادامه این نشست سید جواد رضوی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با اشاره به برخی چالش های موجود در مسیر الکترونیکی سازی و یکپارچه سازی خدمات اداری اظهار کرد: سامانه جامع روابط کار، سامانه ملی اشتغال ایرانیان، سامانه جامع و هوشمند تعاون، بانک اطلاعات رفاه ایرانیان و پنجره واحد خدمات رفاهی ایرانیان مهمترین پروژه های اولویت دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مقطع هستند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که اصلاح نگرش ها در سطح کارکنان و مدیران و در سطح مرکز فناوری اطلاعات باید انجام شود، گفت: اساسی ترین اقدام برای یکپارچه سازی خدمات الکترونیک، استانداردسازی داده ها است.
رضوی افزود: تکالیفی که برای الکترونیکی شدن خدمات بر عهده این وزارتخانه بوده تماما انجام شده است و صددرصد الکترونیکی شدن خدماتی همچون صدور مجوز مشاغل خانگی و امور تعاونی ها صورت گرفته است .
در ادامه عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت توجه به لایه های کلان در پیشبرد اهداف فناوری اطلاعاتی این وزارتخانه بیان کرد: یکسری سامانه داریم که در عمل تاریخ گذشته به حساب می آیند؛ واقعیت این است که برخی از این سامانه ها را یا باید به روز کرد یا باید از اساس سامانه ای جدید را تعریف کرد.
در اولین نشست شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، همچنین مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اگر یک مرحله از چرخه خدمات الکترونیک کاغذی باشد کل فرایند مختل خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از خدمات اداری خدمات درمانی به صورت نیمه حضوری انجام می شود که البته در حال حرکت به سمت غیرحضوری سازی این خدمات هستیم که البته برای تحقق آن باید بتوانیم اطلاعات الکترونیکی را بارگذاری کنیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/131039/شریعتمداری-در-نخستین-جلسه-شورای-راهبری-فناوری-اطلاعات-و-ارتباطات---الکترونیکی-شدن-خدمات-اداری،-منافذ-بروز-فساد-را-مسدود-می-کند
بستن   چاپ