ایرانیان جهان
تعویق جلسه رای اعتماد به کابینه عراق
شنبه 10 اسفند 1398 - 00:22:27
ایرانیان جهان - تعویق جلسه رای اعتماد به کابینه عراق
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6108663
٣١
٠
ایرنا / رئیس مجلس نمایندگان عراق با درخواست «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر جدید و مکلف این کشور مبنی بر تعویق نشست ویژه رای اعتماد به کابینه موافقت کرد.
سخنگوی مجلس نمایندگان عراق در این باره گفت که الحلبوسی موافقت خود را با درخواست نخست وزیر منتخب محمد توفیق علاوی برای تعویق جلسه فوق العاده رای اعتماد به کابینه اعلام کرد.
در بیانیه ای که در این باره منتشر شده آمده است که با توجه به این درخواست نشست فوق العاده مجلس به منظور رای اعتماد به کابینه نخست وزیر ساعت 13 روز یکشنبه اول مارس برگزار خواهد شد.
جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی نخست‌وزیر مکلف عراق روز پنجشنبه گذشته به علت حد نصاب نرسیدن مجلس و ادامه اختلاف‌های سیاسی به شنبه هفته آینده موکول شد.
مجلس عراق ساعت 13 روز پنجشنبه گذشته جلسه ویژه رای اعتماد به کابینه علاوی را برگزار کرد که پس از حدود دو ساعت و نیم رایزنی فشرده در حاشیه جلسه برای حضور فراکسیون‌ها در نشست رسمی بررسی صلاحیت وزیران دولت، به سبب اختلافات سیاسی حد نصاب لازم را کسب نکرد.
علاوی، پس از مذاکره با «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس از او خواست برای رایزنی و گفت‌وگوی بیشتر با مخالفان، نشست رای اعتماد به شنبه موکول شود.
گروه‌های پارلمانی کُرد و اهل سنت از مخالفان اصلی علاوی و کابینه پیشنهادی وی به شمار می‌روند.
به نظر می رسد تعویق جلسه فردا ناشی از شکست رایزنی های سیاسی علاوی و گروه های سیاسی مخالف باشد.
طبق قانون مهلت یک ماهه معرفی کابینه علاوی به مجلس دوشنبه آینده به پایان می رسد؛ اگر تا این زمان دولت وی رای اعتماد نمایندگان را کسب نکند، رییس جمهوری این کشور 15 روز مهلت دارد فرد دیگری را انتخاب و مامور تشکیل دولت کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/131452/تعویق-جلسه-رای-اعتماد-به-کابینه-عراق
بستن   چاپ