ایرانیان جهان
ترکیه 15 نظامی و شش پهپاد در لیبی از دست داد
شنبه 10 اسفند 1398 - 14:43:30
ایرانیان جهان - ترکیه 15 نظامی و شش پهپاد در لیبی از دست داد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6110035
٤٧٣
٣
ایرنا / خبرگزاری اسپوتنیک روسیه روز شنبه به نقل از فرماندهی ارتش شرق لیبی اعلام کرد که این ارتش موفق شد 15 نظامی ترکیه را کشته و شش پهپاد آنها را نیز ساقط کند.
براساس این گزارش، ارتش شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر روز شنبه اعلام کرد که موفق شده است ضمن کشتن 15 نظامی ترکیه در درگیری های این کشور آفریقایی، 6 پهپاد آنها کشور را نیز توسط یگان های نیروی هوایی خود از بین ببرد.
این نیروها با وجود استقرار دولت وفاق ملی لیبی مورد تایید سازمان ملل در طرابلس پایتخت، بخش اعظمی از این کشور به ویژه شرق را در کنترل خود دارند و تلاش می کنند با کمک های خارجی کنترل پایتخت را نیز در اختیار بگیرند.
نیروهای نظامی تحت کنترل حفتر اعلام کرده اند که طی دیروز و امروز با حمله به مواضع دولت وفاق ملی در اطراف فرودگاه معیتیقه موفق شدند تعداد زیادی از نیروهای کمکی ترک و نیز تجهیزات نظامی آنها از جمله شش پهپاد را از بین ببرند.
نیروهای حفتر از دیروز بر شدت حملات خود به طرابلس و مناطق مسکونی آن افزودند و در این بین تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی آن را نیز به کام مرگ بردند.
به گزارش ایرنا، نیروهای وابسته به ژنرال حفتر از فروردین گذشته به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به طرابلس حمله کرده و چند ماهی است که کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی برای پایان دادن به بحران این کشور فعال شده‌اند.
نیروها ژنرال حفتر با سرپیچی از فرامین دولت مرکزی با کمک کشورهایی چون امارت متحده عربی، عربستان سعودی، اردن، مصر، روسیه و فرانسه سعی دارند بر طرابلس تسلط یافته و در واقع کنترل کل کشور را در اختیار خود بگیرند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/131554/ترکیه-15-نظامی-و-شش-پهپاد-در-لیبی-از-دست-داد
بستن   چاپ