ایرانیان جهان
روسیه و ترکیه به منظور کاهش تنش در ادلب توافق کردند
يکشنبه 11 اسفند 1398 - 14:40:25
ایرانیان جهان - روسیه و ترکیه به منظور کاهش تنش در ادلب توافق کردند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6113199
٠
٠
ایرنا / وزارت امور خارجه روسیه از ادامه مذاکرات با ترکیه خبر داد و اعلام کرد که در جریان مذاکرات اخیر دو طرف برای تلاش به منظور کاهش تنش ها در ادلب سوریه توافق کردند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از روزهای 26 تا 28 ماه فوریه (از چهارشنبه تا جمعه گذشته) الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در قالب هیات بین سازمانی روسیه به همراه مقامهای وزارت دفاع روسیه رایزنی‌هایی را با هیات ترکیه‌ای به سرپرستی سدات اونال معاون وزیر امور خارجه این کشور داشتند.
در بیانیه آمده است: در این رایزنی‌ها، گام‌های معین برای تثبیت اوضاع در منطقه امن ادلب با اجرای کامل تفاهمنامه روز چهارم ماه می سال 2017 و تفاهمنامه 17 سپتامبر سال 2018 بررسی شد.
تفاهمنامه سوچی بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه که در سال 2017 امضا شد ازجمله شامل جداسازی مخالفان سوری میانه رو از تروریست ها می‌شود.
سران روسیه و ترکیه در پاییز سال گذشته نیز توافق کردند که در مرز سوریه و ترکیه تا محدوده‌ای به عمق 30 کیلومتر تسلیحات و واحدهای مسلح خارج شوند و واحدهای گشت نظامی روسیه و ترکیه در این منطقه با گشت زنی منظم نظارت داشته باشند.
وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه گفته است: دو طرف بر لزوم تمرکز بر کاهش تنش ها در میدان برای ادامه مبارزه با تروریست هایی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل چنین شناخته شده اند و نیز دفاع از غیرنظامیان در داخل و خارج از منطقه امن ادلب و ارائه کمک های انسانی به همه افراد نیازمند در این منطقه تاکید کردند.
در هفته‌های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش‌ها افزوده است.
به گزارش رسانه‌ها، روز پنجشنبه دستکم 34 نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند و ارتش ترکیه نیز در پاسخ به مراکز ارتش سوریه حمله کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/131790/روسیه-و-ترکیه-به-منظور-کاهش-تنش-در-ادلب-توافق-کردند
بستن   چاپ