ایرانیان جهان
آمادگی آلمان برای پذیرش پناهجویان نوجوان
سه شنبه 20 اسفند 1398 - 9:16:26 AM
ایرانیان جهان-دولت آلمان اعلام کرد که قصد دارد برای کمک به هزاران پناهجوی سرگردان در مرز یونان و ترکیه و همچنین جزیره لسبوس ‏یونان، شماری از پناهجویان نوجوان را بپذیرد‎.
به گزارش پایگاه خبری دویچه‌وله، اعضای کمیسیون ائتلاف حاکم بر آلمان از تصمیم کمک به پناهجویان کودک و نوجوان در ‏مرز یونان-  ترکیه و همچنین اردوگاه‌های پرجمعیت در یونان خبر دادند.
قرار است آلمان تعدادی از حدود 1500 کودک و نوجوانی را که در اردوگاه‌ها و مرز سرگردان هستند، بپذیرد‎. کمیسیون ائتلاف ‏حاکم بر آلمان از رهبران احزاب دولت ائتلافی این کشور (حزب سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) و ‏روسای دولت‌های ایالتی آلمان تشکیل می‌شود و برای بررسی مسائل پیش‌بینی نشده یا حل اختلاف‌های لاینحل در درون دولت ‏تشکیل جلسه می‌دهد‎.
آلمان درنظر دارد با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا که داوطلبانه آماده قبول پناهجویان کودک و نوجوان هستند، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد‎. حزب سبزهای آلمان از جناح اپوزیسیون هفته گذشته طرحی مشابه را ارایه داده بود که در پارلمان ‏آلمان (بوندس تاگ) رد شد‎. گفته می‌شود حدود 1500 نفر از افرادی که در اردوگاه‌های پناهجویان در جزایر یونان به سر می‌‏برند، هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند.
دولت ائتلافی آلمان قصد دارد پناهجویانی را که زیر 14‌سال دارند و همچنین پناهجویان نوجوان بالای 14‌سال را که به ‏شدت بیمار هستند و به کمک‌های فوری پزشکی نیاز دارند، بپذیرد‎. از زمانی که ترکیه توافق خود را با اتحادیه اروپا مورد بی‌‏توجهی قرار داد و مرزهایش با این اتحادیه را به روی پناهجویان گشود، هزاران آواره و پناهجو راهی مرز این کشور با یونان ‏شده‌اند‎. در همین حال، نوار مرزی ترکیه و یونان پیوسته شاهد درگیری‌های شدید نیروهای امنیتی و حفاظتی یونان و پناهجویانی ‏است که می‌کوشند به هر ترتیب ممکن وارد اتحادیه اروپا شوند‎.
به گزارش رسانه‌های خبری، نیروهای امنیتی یونان در جریان عملیات خود علیه پناهجویان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های واقعی ‏استفاده کرده‌اند تا مانع هجوم آنها شوند. نهادها و سازمان‌های امدادی از این وضع وخیم ابراز نگرانی کرده‌اند‎. ترکیه درحال ‏حاضر بیش از 3‌میلیون و 600‌هزار پناهجو از سوریه پذیرفته است. طبق توافق ترکیه و اتحادیه اروپا مصوب‌سال 2016، ‏آنکارا متعهد شد از ادامه سفر پناهجویان از ترکیه به اتحادیه اروپا جلوگیری کند‎. به‌علاوه، دولت آتن می‌تواند پناهجویانی که به ‏طور غیرقانونی از طریق راه‌های آبی خود را به جزایر یونان می‌رسانند، به ترکیه بازگرداند. ترکیه نیز در قبال این تعهدات از ‏کمک‌های مالی اتحادیه اروپا برخوردار می‌شود‎.
این درحالی است که هر دو طرف، یکدیگر را به نقض توافقنامه متهم می‌کنند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ‏خواهان کمک‌های بیشتر اتحادیه اروپاست و دیروز برای دیدار با مقام‌های این اتحادیه راهی بروکسل شد‎.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/133569/آمادگی-آلمان-برای-پذیرش-پناهجویان-نوجوان
بستن   چاپ