ایرانیان جهان
ادامه دریافت جریمه‌های غیرقانونی ترک‌ ها از اتوبوس‌های ایرانی
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 12:16:37 AM
ایرانیان جهان - با گذشت 23 روز از زمان دریافت جریمه از اتوبوس‌های ایرانی توسط شرکت‌های حمل و نقلی ترکیه همچنان این مشکل ادامه دارد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از اوایل تیرماه شرکت‌های حمل و نقل خصوصی ترکیه در بخش اتوبوس‌رانی اقدام به دریافت جریمه‌های غیرقانونی از شرکت‌های حمل و نقل خصوصی ایران کرده‌اند. موضوعی که با گذشت 23 روز همچنان ادامه دارد و هنوز این مشکل رفع نشده است.
قضیه از این قرار است که شرکت‌های خصوصی حمل و نقل ترکیه به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان از طرف دولت این کشور جریمه شدند؛ به این ترتیب که در گذشته دولت ترکیه شرکت‌های خصوصی این کشور را مکلف کرده بود به ازای عبور هر اتوبوس ایرانی از مرز دو کشور، یک اتوبوس ترک نیز باید به سمت ایران عبور کند اما ظاهرا شرکت‌های حمل و نقلی ترکیه به این تعهد نسبت به دولت خود پایبند نبودند و از طرف دولت ترکیه جریمه شدند.
عدم تعهد شرکت‌های حمل و نقلی ترکیه موجب شده است به ازای عبور هر اتوبوس ایرانی به ترکیه، اتوبوسی از این کشور وارد ایران نشود. بر همین اساس دولت ترکیه شرکت‌های حمل و نقلی این کشور را به دلیل عدم پایبندی به تعهداتشان جریمه کرده است که این شرکت‌ها این جریمه را از شرکت های ایرانی دریافت می‌کنند؛ البته برخی شرکت‌های ترک این اقدام غیر قانونی را انجام می‌دهند.

حدود دو هفته گذشته بود که مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این باره به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های خصوصی ترکیه به ازای هر اتوبوس 1570 لیر از شرکت‌های خصوصی ایرانی دریافت می‌کنند.
با گذشته 23 روز از زمان دریافت جریمه از اتوبوس‌های ایرانی توسط شرکت‌های ترک همچنان این مشکل ادامه دارد به طوری که محمد جواد عطرچیان مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضیعت پیگیری‌ها در خصوص رفع این مشکل گفت: کماکان برخی شرکت‌های حمل و نقل خصوصی ترکیه این جریمه‌ها را دریافت می‌کنند.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه این موضوع باید از طرف مبادی دیپلماسی دو کشور پیگیری شود گفت: ما موضوع را به وزارت خارجه کشورمان اعلام کردیم تا این مشکل از طریق این وزارتخانه پیگیری و برطرف شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/13374/ادامه-دریافت-جریمه‌های-غیرقانونی-ترک‌-ها-از-اتوبوس‌های-ایرانی
بستن   چاپ