ایرانیان جهان
موج رو به رشد نارضایتی در فرانسه
پنجشنبه 22 اسفند 1398 - 9:16:12 AM
ایرانیان جهان-
درست است که آغاز جریان اعتراضی بر ضد مکرون به سال 2017 و اتحادیه کارگری و فعالان جناح چپ بر می گردد ولی این روند نه تنها بدین جریان اعتراضی منحصر نشد بلکه با ورود جریانات جدید توان دوچندانی پیدا و در نتیجه گسترش زیادی یافت.

پژوهش خبری صدا وسیما: فرانسه از دیرباز تاکنون یکی از کشورهای مهم چه در منطقه اروپا و چه در جامعه جهانی بوده است. برای این اهمیت دلایل متعددی وجود دارد. اما فرانسه این روزها در کانون توجهات جهانی قرار گرفته است. واقعیت این است که این توجه فزاینده نه به خاطر پیشینه سیاسی آن که در مقطعی منجر به خروجش از پیمان ناتو شد و نه به خاطر ادعای مهد آزادی و هنر بودنش! بلکه به خاطر اعتصاباتِ مختلفِ فراگیر و تلفات سنگین شهروندان در اثر خشونت های پلیس است که موجب شده فرانسه بار دیگر در کانون توجهات جهانی قرار گیرد.
با گذشت قریب سه سال از آغاز اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه و برخورد خشونت بار پلیس با آنها که تلفات پُرشماری به جا گذاشته این اعتراضات نه تنها متوقف نشده بلکه گسترش هم یافته است. در نتیجه منصفانه است که بگوییم جامعه فرانسه این روزها دستخوش نا آرامی فزآینده است. این ناآرامی ها به قدری دامنه دار و پُرتنش بوده که خیلی از شئون زندگی فرانسویان از جمله صنایع مختلف به ویژه صنعت گردشگری فرانسه را تحت الشاع قرار داده است. نکته جالب این که با وجود گذشت زمان زیادی از ناآرامی های یادشده ساکنانِ مدعی حقوق بشرِ کاخ الیزه نه تنها رویه خود را در نقض اصول و موازین حقوق بشری اصلاح نکرده اند بلکه با وجود رفتارهای غیر انسانیِ خود از دیگران به بهانه های حقوق بشری ایراد می گیرند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/134006/موج-رو-به-رشد-نارضایتی-در-فرانسه
بستن   چاپ