ایرانیان جهان
کشف یک حسین فسنقری در آلمان
جمعه 23 اسفند 1398 - 11:54:58
ایرانیان جهان - ایرانبیلد : کاظم آکبوگا Kazim akboga جوان ترک مهاجری بود که در آلمان در دونر فروشی کار می کرد و رییس اش او را از کار اخراج کرد و بیکار شد. مدتی برای او صورتحساب (رشنونگ) و اخطاریه (ماهنونگ) می آمد و از این وضعیت کلافه شد و برای این حال و روز خود ترانه ای با کیبورد خود سرود و در فیسبوک و یوتیوب گذاشت . اجرای ترانه کمدی دو دقیقه ای او تاکنون بیش از یک و نیم میلیون بازدید داشته است. اما خودش چندان از معروفیت خودش خبر نداشت تا اینکه کانال ARD آلمان با او تماس گرفت. در این گفتگو که چندان هم به آلمانی مسلط نیست وضعیت خود را توضیح داد و خبرنگار ARD او را از مشهور شدنش آگاه کرد. در بخشی از ترانه اش از روبوت و خردل و گورخر (زبرا) و گل صحبت می کند.
او که با ارتباط اینترنتی با خبرنگار ARD سخن میگفت به او گفت میخواهم زبرا (گورخر ) خودم را به تو نشان بدهم. او که زبرا را درست تلفظ نمی کرد خبرنگار نفهمید سپس گفت می دانی گور خر چیست؟ گور خر شبیه سگی است که راه راه است!
او بعد از این ویدئو به چند برنامه طنز و تبلیغات تلویزونی دعوت شد. در ترانه اول او می گوید: زن ندارم موبایل ندارم ماشین ندارم تلویزون ندارم کار ندارم پول ندارم تند تند اخطاریه و صورتحساب برای من می آید اخطار دوم اخطار سوم و دری (برای خروج از این وضعیت) ندارم همه اینها برای من اهمیتی نداره!
es mir egal یعنی خیالی نیست. دیدن ویدئو یوتیوب تنها با فیلتر شکن ممکن است.


مصاحبه با ARD
دیدن ویدئو یوتیوب تنها با فیلتر شکن ممکن است
ترجمه ویدئو
اولین سوال:ایده این ویدئو از کجا آمد؟
من تو یک دونر فروشی کار می کردم که از اونجا بیکارشدم,امدم خونه.کارم از دست داده بودم و هیچی نداشتم.تو صندوق نامه من فقط صورتحسات و اخطاریه می اومد ومن فکر کردم که همه چی اوکی هست و مهم نیست.تو ذهن من یک ملودی اومد و من یک ارگ خریدم.یک لحظه میتونم باش کار کنم و (میره یکم ارگ می زنه)و من تلاش کردم که واسه ملودی یک آهنگ بسازم و چیزهای مختلف, گفتم و تلاش کردم که آهنگ درستو پیدا کنم و آهنگو ساختم.
-الان بیکاری؟
الان بیکارم و موزیک ساختم اما تو یک دونری کار می کردم.
-از موفقیت آهنگ سوپرایز شدی؟
اره.موزیک ساختم و یک شعر گفتم و تو اینترنت و فیس بوک گذاشتم و مردم به اشتراک گداشتند و اونا منو نمی شناختند و مردم منو تشویق کردند و فکر کنم از من خوشش اومد و این مسئله خیلی نرماله.
به گزارشگر می گه:واست گل خریدم و میتونم نشانت بدم.می تونم واست بفرستم.
-اره.به فیس بوک بفرست.
اما گلها یکم خراب شده
-ایرادی نداره.مهم نیست واسم بفرستشون.
یک گورخر هم خریدم.
-چی؟بیا نزدیک تلفون که بفهمم چی می گی
گورخر.می دونی شبیه سگ می مونه ولی خط داره.واست می فرستم که بتونی ببینیش.ممنونم از مصاحبه.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/134145/کشف-یک-حسین-فسنقری-در-آلمان
بستن   چاپ