ایرانیان جهان
این مطلب را آنهایی که قصد سفر دارند بخوانند/اپیدمی کرونا در کره جنوبی!؛داستان بیمار شماره 31!
جمعه 23 اسفند 1398 - 19:15:15
ایرانیان جهان - علی نامور -دکترای ژنتیک مولکولی- در رشته توییتی به چگونگی گسترش ویروس کرونا در کره جنوبی پرداخته است.
به گزارش «توریسم آنلاین» او نوشته:در این رشتو به داستان همه گیری کرونا در کره جنوبی نگاه میکنیم! این که چطور یک فرد یک کشور رو به دردسر انداخته!
کره جنوبی در 4 هفته ی اولیه فقط 30 بیمار داشت اما تعداد بیماران در چند روز به صورت نمایی بالا رفت!
از نظر شیوع کرونا و مطالعه اون، مورد کره جنوبی بسیار جالبه و برای ما درس های زیادی داره بیماری کرونا 25 ژانویه و با شناسایی یک زن چینی در کره جنوبی شروع شد. در 4 هفته ی بعدی، تعداد بیماران به 30 نفر رسید اما به طرز باورنکردنی تعداد کیس های کرونا در کره جنوبی زیاد شد! چرا؟
شاید باورتون نشه، اما یک بیمار به اسم بیمار 31! هنوز مشخص نیست بیمار 31 چطور مبتلا شده اما رفتار این بیمار باعث مبتلا شدن دست کم 1025 نفر شد! اما چطور؟ خیلی ساده (و شاید شبیه رفتارهای این روزهای ما)

ایرانیان جهان


29 ژانویه: رفتن به C-Club در سئول(بدون علائم)
6 فوریه: یک تصادف کوچیک و رفتن به بیمارستان (بدون علائم)
9 فوریه : رفتن به کلیسا SHINCHEONJI (بدون علائم)
15 فوریه: مراجعه به بیمارستان به خاطر تب، پزشک درخواست تست کرونا، اما به جاش میره توی بوفه یک هتل و با دوستش ناهار میخوره
16 فوریه: رفتن دوباره به کلیسا (با علائم بیماری) به مدت دو ساعت 17 فوریه: بلاخره میره دکتر و تست میده! کرونا مثبت ! — مقامات بهداشتی کره: حدودا 1200 نفر که سابقه ی حضور در کلیسا رو در دو تاریخ (6 و 16 فوریه) داشتند به کرونا مبتلا شدند!
این نشون میده که همه ی ما مسئولیم! همه ی ما میتونیم یک بیمار 31 باشیم و یا عکس اون، میتونیم قطع کننده ی این زنجیر انتقال باشیم. داستان بیمار 31 رو برای کسانی که قصد سفر در نوروز دارند تعریف کنید!

ایرانیان جهان


عکس: نقشه ی رفتار بیمار 31

http://www.ilandnews.ir/fa/News/134211/این-مطلب-را-آنهایی-که-قصد-سفر-دارند-بخوانند-اپیدمی-کرونا-در-کره-جنوبی!؛داستان-بیمار-شماره-31!
بستن   چاپ