ایرانیان جهان
دیدار نماینده سازمان ملل با عبدالله؛ وزارت خارجه افغانستان یاماماتو را احضار کرد
شنبه 24 اسفند 1398 - 12:56:46
ایرانیان جهان - دیدار نماینده سازمان ملل با عبدالله؛ وزارت خارجه افغانستان یاماماتو را احضار کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6153716
k ١.٢
١
ایرنا / وزارت امور خارجه افغانستان «تادامیچی یاماماتو» نماینده ویژه سازمان ملل متحد را پس از دیدار با عبدالله عبدالله احضار و از وی انتقاد کرد.
وزارت خارجه افغانستان روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: «هاورن چخانسوری» سرپرست وزارت امور خارجه به یاماماتو گفت که مطابق با قانون اساسی این کشور روند انتخابات پایان یافته و اشرف غنی به عنوان رئیس جمهوری این کشور سوگند یاد کرده است.
اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان حاکی است: سرپرست این وزارت در دیدار با یاماماتو گفته که مسایل مرتبط به سیاست افغانستان نباید در مغایرت با قانون اساسی این کشور و عرف بین‌المللی بررسی شود.
وزارت خارجه افغانستان درعین حال به نقل از نماینده ویژه سازمان ملل متحد تاکید کرد این سازمان جهانی دولت موازی را به رسمیت نمی شناسد.
یاماما تو روز پنجشنبه گذشته با عبدالله عبدالله دیدار کرده و در این دیدار بر اهمیت توافق رهبران افغانستان در ایجاد دولت فراگیر، مطابق با قانون اساسی، که برای همه طرف ها پذیرفتنی باشد، تاکید کرده است.
کمیسیون انتخابات افغانستان 29 بهمن ماه محمداشرف غنی را برنده انتخابات اعلام کرد که در پی آن تیم ثبات و همگرایی رقیب اسلامی انتخابات اشرف غنی این نتیجه را کودتای انتخاباتی خوانده و آن را نپذیرفت و خود را برنده انتخابات اعلام کرد.
اشرف غنی و عبدالله عبدالله هردو در 19 اسفند ماه پس از میانجیگری ناموفق زلمی خلیل زاد مراسم تحلیف همزمان برگزار کردند و در مقابل هواداران خود سوگند ریاست جمهوری یاد کردند.
اکنون سازمان ملل متحد، آمریکا و برخی کشورهای دیگر تلاش دارند که دو طرف را به تشکیل دولت فراگیر ترغیب کنند تا پس از روند گفت وگوی بین الافغانی صلح با طالبان آغاز شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/134319/دیدار-نماینده-سازمان-ملل-با-عبدالله؛-وزارت-خارجه-افغانستان-یاماماتو-را-احضار-کرد
بستن   چاپ