ایرانیان جهان
فشار بروکسل به آلمان جهت از سرگیری صادرات ماسک و اقلام بهداشتی
یکشنبه 25 اسفند 1398 - 1:36:57 PM
ایرانیان جهان- به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آلمان اعلام کرد در توافق با اتحادیه اروپا فرمانی را که پیش‌تر درخصوص عدم صادرات اقلام بهداشتی صادر کرده بود، اصلاح می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف دولت مراقبت از مردم آلمان است. به‌طور برابر، اصول اساسی دولت اطمینان از حفظ همبستگی با اروپا در زمان بحران [شیوع] ویروس کرونا است».

این بیانیه افزود: «هر دو هدف از طریق فرمان صادر شده قابل دستیابی خواهند بود. تحت اصلاحات جدید، آژانس مربوطه می‌تواند صادرات اقلام مراقبتی نظیر را افزایش دهد. برای مثال جهت تمرکز بر تهدیداتی که متوجه اعضای اتحادیه اروپا شده است».

روز شنبه «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی انتقادی گفته بود محدودیت های اعمال شده برای صادرات لوازم پزشکی از سوی برخی کشورها از جمله فرانسه و آلمان، بازار واحد اتحادیه اروپا را در زمانی که نیاز به اقدامات عملی وجود دارد، تضعیف می‌کند.

تا کنون در آلمان به تنهایی حدود 4600 مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که از این میان 9 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در سطح جهانی، آمار مبتلایان 157203 نفر و شمار جان باختگان در اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» به نزدیک 6 هزار نفر رسیده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/134588/فشار-بروکسل-به-آلمان-جهت-از-سرگیری-صادرات-ماسک-و-اقلام-بهداشتی
بستن   چاپ