ایرانیان جهان
کانادا مرز‌های خود با آمریکا را می‌بندد
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 11:19:59 AM
ایرانیان جهان- به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، جاستین تروودو، نخست‌وزیر کانادا روز یکشنبه بسته شدن مرز‌های این کشور با آمریکا به منظور کاستن از سرعت شیوع ویروس کرونا را غیرمحتمل ندانست.

تروودو همچنین اعلام کرد ممکن است در این راستا طرح قرنطینه اجباری برای کسانیکه از خارج وارد کانادا می‌شوند، اجرایی شود.

نخست‌وزیر کانادا در خصوص احتمال بستن مرز‌های این کشور با آمریکا و اروپا گفت: «ما اقدامات بسیار جدی را در پیش گرفتیم و هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کنیم.»

تاکنون 249 کانادایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این بیماری یک قربانی نیز در این کشور داشته است. کانادا میزان نظارت‌ها را در فرودگاه‌های این کشور افزایش داد و از شهروندان خود خواست به این کشور بازگردند.

 همچنین رسانه‌های کانادا گزارش دادند تست کرونای صوفیا ترودو، همسر نخست‌وزیر کانادا مثبت اعلام شده است. دفتر نخست‌وزیری کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ علائمی از مبتلا شدن جاستین ترودو به ویروس کرونا در او ظاهر نشده است، اما او برای دو هفته در قرنطینه باقی می‌ماند.

ویروس کووید 19 که نوع جدیدی از ویروس کروناست، در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون، تقریبا در سرتاسر کره زمین منتشر شده و بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت در 114 کشور شیوع یافته است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/134795/کانادا-مرز‌های-خود-با-آمریکا-را-می‌بندد
بستن   چاپ