ایرانیان جهان
رهبران آلمان خواستار لغو سفرها و خانه‌نشینی شدند
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 08:53:34
ایرانیان جهان - رهبران آلمان خواستار لغو سفرها و خانه‌نشینی شدند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6163330
٤٣٢
٠
ایرنا / رهبران آلمان از شهروندان این کشور خواستند؛ برای جلوگیری از شیوع کرونا، در خانه‌هایشان بمانند و برنامه سفر در تعطیلات خود را لغو کنند.
به گزارش دوشنبه شب خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از مردم این کشور خواست تا هر گونه برنامه‌ای که برای گذراندن تعطیلات در داخل یا خارج کشور دارند را لغو کنند.
مرکل در کنفرانسی خبری در برلین، گفت که طبق محدودیت‌های جدید، شهروندان آلمانی «نباید برای گذراندن تعطیلات در داخل و یا به خارج از کشور سفر کنند.»
فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهوری آلمان نیز گفت؛ از شهروندان می‌خواهد که «در خانه‌هایشان بمانند.»
وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تا جایی که امکان دارد، در خانه بمانید و از تماس نزدیک پرهیز کنید.
این درخواست‌ها در حالی است که دولت آلمان تجمع در کلیساها و کنیسه‌ها را ممنوع کرده و از مردم خواسته است تا برنامه خریدهای غیرضروری را لغو کنند.
بر اساس محدودیت‌های جدید در آلمان موزه‌ها، استخرهای شنا و باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده است اما سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها، اداره پست، داروخانه‌ها و همچنین پمپ‌های بنزین همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
آلمان روز دوشنبه با هدف مهار شیوع کرونا، کنترل مرزهایش را با اتریش، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس در دستور کار قرار داد.
مؤسسه پزشکی روبرت کخ آلمان که آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا را منتشر می‌کند، اعلام کرد که ظرف 24 ساعت گذشته یک هزار و 174 مبتلای دیگر به کرونا شناسایی شده و جان‌باختگان نیز به 16 نفر رسیده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135028/رهبران-آلمان-خواستار-لغو-سفرها-و-خانه‌نشینی-شدند
بستن   چاپ