ایرانیان جهان
بزرگترین شرکت هواپیمایی حوزه اسکاندیناوی 90 درصد کارکنان را موقتا تعدیل می کند
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 8:57:08 AM
ایرانیان جهان-
هواپیمایی اسکاندیناوی که بزرگترین شرکت هواپیمایی در نروژ، دانمارک و سوئد به شمار می رود تصمیم گرفته تقریبا تمام پروازهای خود را لغو کند و حدود 10 هزار نفر از کارمندان خود را موقتا تعدیل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شرکت هواپیمایی Sas اسکاندیناوی اعلام کرده است با توجه به کاهش شدید تقاضا برای مسافرت های هوایی و رسیدن آن تقریبا به صفر تصمیم گرفت اکثر پروازهای خود را لغو کند و 90 درصد از کارمندان خود را به صورت موقت تعدیل کند.
این شرکت که بزرگترین شرکت هواپیمایی در نروژ، دانمارک و سوئد به شمار می رود در بیانیه خود آورده است به دلیل تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا و تصمیماتی که از سوی مقامات دولتی اتخاذ شده است تقاضا برای مسافرت های هوایی بین المللی تقریبا به صفر رسیده است.
در بیانیه این شرکت آمده است از امروز اکثر پروازها تعلیق شده و زمانی فعالیت خود را از سر می گیریم که اوضاع مجددا مهیای انجام پروازهای مسافری باشد.
این شرکت اعلام کرده البته پروازهای خود برای بازگرداندن اتباع کشورهای حوزه اسکاندیناوی به کشورهای خود را انجام خواهد داد.
توقف انجام پروازها از سوی این شرکت زندگی 10 هزار کارمند آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد چرا که شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی قصد دارد 90 درصد از کارمندان خود را به صورت موقت تعدیل کند.
شیوع گسترده ویروس کرونا تقاضا برای مسافرت های هوایی از سراسر جهان به خصوص اروپا را به شدت کاهش داده و عملا برای شرکت های هواپیمایی اروپایی بسیار گران تمام شده است.
اعمال محدودیت های سفر از سوی دولت های مختلف کشورهای جهان باعث کاهش شدید ارزش سهام شرکت های هواپیمایی شده است.
سه شرکت بزرگ هواپیمایی در آمریکا اعلام کردند که در حال مذاکره با کاخ سفید برای دریافت کمک از دولت هستند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/135030/بزرگترین-شرکت-هواپیمایی-حوزه-اسکاندیناوی-90-درصد-کارکنان-را-موقتا-تعدیل-می-کند
بستن   چاپ