ایرانیان جهان
انگلیس همدستی در حمله به نیروهای عراقی را رد کرد
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 09:46:26
ایرانیان جهان - انگلیس همدستی در حمله به نیروهای عراقی را رد کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6163498
k ١.٣
٠
ایرنا / «استیون هیکی» سفیر انگلیس در بغداد، دوشنبه شب در یادداشتی توییتری، دست داشتن کشورش در حمله هوایی اخیر به مواضع نیروهای عراقی را رد کرد.
به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، هیکی درباره احضار اخیرش به وزارت خارجه عراق، نوشت: توضیح دادم که بریتانیا نقشی در حملات هوایی که پس از حمله به پایگاه التاجی صورت گرفت نداشته اما ما حق شرکایمان در ائتلاف را برای دفاع از خود علیه کسانی که به آن ها حمله می کنند به رسمیت می شناسیم.
سفیر انگلیس همچنین نوشته است: از اینکه دولت عراق اعلام کرد که درباره حمله به پایگاه التاجی تحقیق می کند و قصد دارد که مسوولان این حمله را دستگیر و محاکمه کند استقبال کردم.
به دنبال حمله هوایی آمریکا به پایگاه های نظامی عراق، وزارت خارجه این کشور پنجشنبه گذشته سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار و اعتراض دولت متبوعش به نقض حاکمیت ملی عراق را به آنها اعلام کرد.
جنگنده های آمریکایی بامداد پنجشنبه گذشته به پایگاه های نظامی «الحشد الشعبی»، نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله کردند که در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.
آمریکا مدعی است که این حمله در واکنش به حمله موشکی چهارشنبه گذشته به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد صورت گرفت که بر اثر آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135037/انگلیس-همدستی-در-حمله-به-نیروهای-عراقی-را-رد-کرد
بستن   چاپ