ایرانیان جهان
ترامپ: به دولتم برای مقابله با کرونا نمره 20 می‌دهم!
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 14:04:13
ایرانیان جهان - ترامپ: به دولتم برای مقابله با کرونا نمره 20 می‌دهم!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6164665
٩٢٧
٢
باشگاه خبرنگاران / برغم انتقادات گسترده از دولت آمریکا در مواجه با شیوع کرونا، رئیس‌جمهور این کشور عملکرد دولت خود را در این‌باره را فوق‌العاده ارزیابی کرد.
به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی عملکرد عالی دولتش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور شد.
رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در جواب این سوال که عملکرد دولتش را در برابر همه گیری کرونا چگونه ارزیابی می‌کند، گفت به دولتم از 10 نمره، 10 می‌دهم. ترامپ در این میان به اقدام فوری دولتش برای اعمال محدودیت‌های مسافرتی از چین، منشا شروع بیماری کرونا، استناد کرد.
ترامپ مدعی شد: فکر می‌کنم کار خیلی بزرگی انجام دادیم. ما خیلی زود در ارتباط با (محدودیت سفر) چین عمل کردیم. اگر این کار را نمی‌کردیم، شرایط کاملاً متفاوتی در این کشور داشتیم. رئیس جمهور آمریکا در ادامه به تمجید از مقامات بخش بهداشت عمومی این کشور پرداخت و گفت فکر می‌کنم مقامات (بهداشتی) ما کار خارق العاده‌ای انجام دادند.
این ادعا‌های ترامپ در حالی مطرح شد که او تنها با توسل به اعلام حالت فوق العاده توانست بودجه 40 میلیارد دلاری را برای مبارزه با کرونا در این کشور آزاد کند. همچنین دولت ترامپ برای ناکارامدی در اجرای آزمایش مربوط به کرونا، کمبود کیت‌های تشخیصی و تجهیزات درمانی در آمریکا با انتقادات بسیاری مواجه شد.
برغم این انتقادات، ترامپ به تمجید از اقدامات دولت خود پرداخت و گفت یک سیستم منسوخ را از سلف خود (باراک اوباما) تحویل گرفته، اما اکنون آمریکا در حال انجام آزمایش کرونا برای بسیاری از مردم است.
ترامپ همچنین با انتقادات زیادی برای بی اهمیت گرفتن تهدید ناشی از ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن در آمریکا روبروست. او در ابتدا بدون در نظر توصیه‌های مراجع معتبری از جمله سازمان بهداشت جهانی و با به سخره گرفتن تهدید کرونا با هواداران خود دست می‌داد. هر چند پس از مواجه با انتقادات گسترده مجبور به تغییر لحن خود شد و مردم آمریکا را ترغیب کرد که از مسافرت و تجمع در رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی، به عنوان بخشی از مجموعه جدید دستورالعمل‌های پیشرفته دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس، خودداری کنند.
بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا امروز 17 مارس 2020، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 182 هزار و 683 نفر رسید. از این تعداد 7 هزار و 173 نفر جان باخته و 79 هزار و 883 نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، از میان 95 هزار و 627 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 6 درصد آن‌ها یعنی 6 هزار و 163 نفر وخیم گزارش شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/135105/ترامپ--به-دولتم-برای-مقابله-با-کرونا-نمره-20-می‌دهم!
بستن   چاپ